Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd til håndtering af personlige oplysninger på nettet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at fremstille en app hvor det vil blive håndteret personlige oplysninger, som evt. Skal kunne sendes til udlandet. Og jeg sidder lidt fast i forhold til hvordan jeg kan gøre det bedst muligt.

Jeg tænker lidt en ekstern hjemmeside som kun kan benyttes af autoriseret personale, men med dette concept vil det betyde at et utal af mennesker skal skifte et system ud med et andet.

Og det er slet ikke sikkert at det vil blive taget godt imod sådan en tilvænning. Så er der nogle der har et bedre forslag?

Appen skal bruges i sundhedssektoren. Forventer at hvis appen bliver en succes, vil den blive på et globalt plan. Så løsningen skal kunne strækkes til andre lande ligeså.

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 6. Nov 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et godt sted, er det ok at bruge separate

Get more facebook exposure  https://www.ibuyfans.com/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg læst det link på GDPR du sendte, og det får mig til at stille et par spørgsmål.

Der kommer ikke til at være nogle reklamer på appen, så det udelukker vel cookies i form at af gemme på oplysninger som kan bruges til at "Forbedre" brugerens oplevelse med appen. så det skal jeg vel ikke tænke på,

Det bliver Online ja, men lukket for den almindelige borger. Det er en app som har sit sidde ind for sundhedssektoren. så de oplysninger der bliver gemt, bliver gemt så kun de autoriseret kan få adgang til det, og kun ved samtykke fra brugerens egen læge. det er ikke sådan så alle der er autoriseret kan se de oplysninger. så i den form skal jeg vel lige ledes ikke tænke mere over det? Det indebærer jo som f.eks. brugerens ret til at opsige det, da i und og grund har brugeren givet retten til det, da deres egen læge allerede har de oplysninger på dem som vil blive delt med de retmæssig personer?

Ps. tak for svaret.

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Så du kommer ikke til at registrere brugernes brug af appen, til at optimere brugen af den fremadrettet og/eller logge fejlmeldinger? For så skal du have en cookie-politk da dette vist bliver løst bedst gennem dem.

Kan godt være i tvivl om hvad du reelt tilbyder og særligt med hvilket formål appen skal videregive disse oplysninger. Tror vist der findes lidt særligt omkring personoplysinger i sundhedssektoren, men om du i givet fald også vil være omfattet af dem ved jeg så ikke på stående fod. Du skal hvertfald under alle omstændigheder gøre dig klart med hvilket formål, da dette skal oplyses. Hvis ikke der gælder særlige regler for sundhedssektoren, så er det ikke tilstrækkeligt at lægen samtykker til at videregive persondata medmindre denne har fået et samtykke fra patienten der oplyser om at persondata kan blive udleveret til dette formål. Hvis der findes særlige regler for sundhedssektoren, vil det være tvivlsomt om dette også vil gælde for "autoriseret personale" udenfor denne persongruppe.

Sagt med andre ord... Det er forholdsvist svært at give et særligt godt svar, uden at kende mere til omstændighederne og uden at dykke ned i lovgivningen mere detaljeret. Den bedste hjælp du kan få ved at spørge sådan, er udgangspunktet som måske/måske ikke gælder for dit specifikke tilfælde. Ergo risikere du at bryde reglerne, og der skulle være forholdsvis stor opmærksomhed på dette for tiden med forholdsvist store bøder.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal regne med, at der er skarpe krav til GDPR - sandeligt også for egen læge og sundhedsplatform osv - Jeg ville lade en jurist med GDPR gennemgå planen nøje. At egen læge har oplysningerne tilsvarende betyder ikke din opbevaring er lovlig i sig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Jeg tror du skal regne med, at der er skarpe krav til GDPR - sandeligt også for egen læge og sundhedsplatform osv - Jeg ville lade en jurist med GDPR gennemgå planen nøje. At egen læge har oplysningerne tilsvarende betyder ikke din opbevaring er lovlig i sig selv


vh John Hannover



Det var lidt det jeg forsøgte at gøre klart... at det ikke er helt ligetil... Og selv om der skulle være særlige regler for sundhedssektoren (er jeg egentlig forholdsvist sikker på, ved bare ikke hvor meget det så i givet fald ændret), så vil det jo ikke inkludere personer udenfor denne persongruppe. Der er en del steder der kan være usikkerhed om hvad man kan med dette, hvorfor jeg også lagde vægt på at det ikke er en god idé at søge det rigtige svar på denne måde. :-)
Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Når prototypen et klar og investoren har sagt god for den, hvis de gør det. Vil jeg lave en aftale med en advokat som har erfaring med dette, for at høre om min app går under særlige omstændigheder, eller om jeg skal have tilladelse fra brugeren.

Tusind tak for svaret, det var virkelig infomation rigt.

Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det havde jeg også tænkt mig, så snart mine investorer har givet grønt lys for projektet. Tak for hjælpen

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel Eriksen:

Okay. Når prototypen et klar og investoren har sagt god for den, hvis de gør det. Vil jeg lave en aftale med en advokat som har erfaring med dette, for at høre om min app går under særlige omstændigheder, eller om jeg skal have tilladelse fra brugeren.



Tusind tak for svaret, det var virkelig infomation rigt.

Det super fint :-) du må have held og lykke med det hvertfald! Hvis idéen er god og det gør sundhedsvæsenet bedre... Så det måske en fantastisk app :-) dog vil de offentlige chefer og politikerne jo nok være imod det, da man så vil kunne få et effektivt system... Eller også vil de fyre nogle flere så man kan opveje det :-P

Hvis du skal have hjælp til at forstå advokaten eller andre ting i den henseende, så kan jeg godt hjælpe dig :-)
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)