Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkohol

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gram
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 39
Fra  Beltby.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan er reglerne når det kommer til at sælge/producere alkohol?

Jeg har en aftale med et event hvor jeg skal levere råvare plus maskine til at eventet kan producere disse vare på stedet.

Så jeg skal egentligt bare levere mixen som de skal hælde i maskinen.

Så mit spørgsmål er: Skal jeg have alkoholbevilling for at levere det til min kunde (som er eventet i dette tilfælde)

Eller er der nogen andre regler jeg skal være opmærksomme på når det kommer til b2b salg af alkohol?


Mvh

Kasper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt gælder bevillingsloven for udskænkning til private.

Du må gerne levere og udskænke alkohol til gæster ved et privat arrangement, hvor værten betaler ALT. Men du må ikke udskænke så meget som en dråbe til en kunde, hvor kunden betaler 1 kr og værten betaler 44 kr. Det kræver bevilling.

Så sondringen består altså i, hvem du udskænker til og hvem der har betalt for det.

Du må gerne levere alkohol til en virksomhed, der så udskænker det. Det er ikke dit ansvar.

Fra Gram
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 39
Fra  Beltby.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh selvfølgeligt! Det giver også super god mening! Så jeg kan sagtens sælge dette til leverandøren uden at skulle skaffe mig en bevilling, tak for svaret!

Ved du tilfældigvis også lidt om hvad reglerne er i forhold til at mixe alkohol? Altså lad os sige at jeg vile sælge cola med Rom i, jeg vil derfor selv stå for at blande rommen og colaen, for derefter at hæle den i emballager. Hvad er reglerne hertil?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget uklart hvad det egentlig er du vil lave.

Ved salg skal du have tilladelse fra fødevare styrelsen.  

Begynder du at blande og komme på emballage skal du have tilladelse af fødevare styrelsen til produktion, hvilket også vil kræve en tilladelse fra SKAT.

 

Fra Gram
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 39
Fra  Beltby.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Arhh er ked af at det ikke er til at forstå :) ved ikke lige hvordan jeg eller skal forklare det.

Men hvis jeg, som du skriver, selv skal blande på emballage, hvor meget kræver det så? kræver det virkeligt at jeg har vilde produktionslokaler, og det hele?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Skovby:
kræver det virkeligt at jeg har vilde produktionslokaler, og det hele?

Ja for så er du fødevareproducent.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)