Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Miljøvenligt alternativ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kender i et miljøvenligt alternativ til plastlommer til fragtbreve? Nogle der ikke er lavet af plastik.

Venlig hilsen Lea

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en med plastforskrækkelse ;-)

Hvad med at bruge en konvolut.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Endnu en med plastforskrækkelse ;-)

Hvad med at bruge en konvolut.

Nedladende kommentar til en der kerer sig om naturen.

En konvolut kan du kun se modtageren i ruden, men i en plastlomme kan du også se forsendelsen i mange tilfælde. Kan være trådstarter ønsker at bevare den egenskab og derfor ikke efterspørger noget, der allerede findes.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop der sælger plastik fri produkter og derfor skal min emballage være ligeså. 

Flemming - tusind tak ;)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Flemming:
Nedladende kommentar til en der kerer sig om naturen.

Er såment bare træt af fanatikere og medier der ikke sætter sig ind i fakta om plast, plast udgør ikke noget problem så længe det håndteres korrekt, enten ved recycling eller forbrænding.

I øvrigt lidt tankevækkede

https://videnskab.dk/naturvidenskab/skal-vi-redde-havene-fra-plastik-er-disse-10-floder-et-godt-sted-at-starte

 

Jeg kan godt følge dig, men når man så oplever masser af plast, der ikke bliver genbrugt eller brændt, så har vi jo netop problemet.

Danskere er nogle møgsvin, men i udlandet findes langt større svin.

Mange gange tænker vi, at vi er SÅ gode og SÅ meget foran resten af verden. Måske. Men når jeg går tur med hunden, så kan jeg sagtens finde de første 100 cigaretskodder, poser, dåser etc. Jeg mødte viceværten forleden med en halv pose affald, som hun havde samlet op på vores begrænsede arealer med en affalds-opsamler (du ved, den der forlængede arm).

Når jeg så går den længere tur, gennem andre veje og stisystemer, så finder jeg tonsvist af affald.

Så nej, jeg synes faktisk ikke at vi snakker fanatisme, når man gerne vil producere affald, der er organisk/biodynamisk/whatever, når så mange almindelige danskere ikke kan finde ud af at samle sit affald op - eller værre: Vælger at smide det fra sig.

I din perfekte verden, så har du ret i, at det er latterligt at tale om plast, fordi det bliver til vand, når det brændes.

Verden udenfor er bare ikke perfekt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)