Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønansat i eget holdingselskab og fakt. datterselskaber

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har et holdingselskab og 2 datterselskaber med aktivitet.

Er det så muligt at være lønansat som direktør i holding og fakturere datterselskaberne i stedet for at være lønansat i dem? Jeg tænker her om man kan blive set som ansat og blive pålagt også at betale a-skat og am-bidrag?

Hvis det er muligt, så er der vel intet til hinder for at have fri bil i holdingselskabet og så lade sig beskatte af fri bil?

For det vil jo gå hen og blive ret besværligt hvis man skal administere sin egen løn i 2 selskaber.

Edit: det vil selvfølgelig betyde at holdingselskabet bliver momsregisteret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må kun gøre noget sådan i det omfang du kan vise, at du rent faktisk udfører et arbejde for døtrene med adm. som svarer rimeligt til lønnen.

Du skal tage lønnen i forhold til de selskaber du udfører arbejdet - og ikke fordele det op til et holding som blot administrerer. Jeg ville tage fri bil i et af driftselskaberne - men du skal virkeligt køre meget privat og næsten ikke firma, for at det skal betale sig både selv at tage udgiften i dit selskab OG så selv betale skat af fri bil

Selskaberne er helt selvstændige juridiske enheder og selvom de sambeskattes må de ikke betale løn for arbejde udført i et andet selskab

Det er ikke spor besværligt at have løn i to selskaber - det klarer et lønprogram da på få minutter og ugen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)