Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden betaler ikke gebyrer efter rykker

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efter en rykkerskrivelse til en kunde endelig modtaget betaling.
Men kunden har undladt at betale det pålagte rykkergebyr og kompensationsgebyret, hhv. 100,- og 310,-, og har blot indbetalt det i første omgang fakturerede beløb.
Min første reaktion var ærlig talt at 'blæse på det' - der har været andre problemer med kunden, og det er i det hele taget første gang, jeg har måttet skrive en rykker, hvilket i sig selv har taget en del tid at finde ud af mv., så hellere bare droppe mere bøvl ... 

Men det var som sagt første reaktion. Nu synes jeg da, at kunden skal betale de pålagte gebyrer og altså hele regningen.
Men hvordan gør jeg det?

Sender jeg bare en ny rykker på det resterende beløb, altså 410,- plus rykkergebyr nr. 2, i alt 510,-?
Inkl. 10 dages betalingsfrist og inkassovarsel - ?
Jeg formoder, at nyt kompensationsgebyr ikke kan pålægges her, da det vel drejer sig om den samme, og ikke en ny, regning/rykker?

Via inkasso får jeg ikke selv noget ud af dette lille beløb, men kunden vil jo i så fald skule betale plus 350,- i omkostninger, som jeg forstår det (Neminkasso, https://neminkasso.dk/neminkasso/). Det kan ligefrem koste mig lidt småpenge (140,-) (se Neminkasso), hvis det går hele vejen, men sandsynligheden er vel, at kunden hellere vil betale 510,- end 860,- og ergo at de betaler? Og ellers er det vel en ren principsag, så at sige.

- - -
Er denne udeladelse fra kundens side 'almindelig' - og hvordan griber I mere erfarne sådan noget an?










Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den udfordring er jeg stødt på flere gange.

Mit råd er at glemme det, og så bruge energien på dine fremtidige opgaver.

Især hvis det er en kunde du ikke regner med at skulle lave flere opgaver for.

Forstår godt det principielle, men jeg ville skynde mig at glemme den kunde og så komme videre.

De bedste hilsner

Anders

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for den klare udmelding, som jeg jo bestemt godt kan følge.

:-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare sende en ny varsel om inkasso på det manglende beløb - mon ikke kunden så betaler.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Læs pkt 6 i denne artikel: 

https://neminkasso.dk/guide-inkassoproces-tyve-pointer/

send en rykker på rykkergebyret (på mail eller sms)

send den til egen inkasso (på mail eller sms)

drop advokatinkasso (altså mig !!!!)

lav selv en stævning og styrt en minisag på minretssag.dk og anlæg sagen med påstand om betaling. 

de ender med at betale. 

husk at true med at du anlægger sagen hvis de ikke betaler, og husk at skrive det sker kraftpetervæltemig uanset beløbet minimal størrelse, og at det i sidste ende, ender med at de betaler gildet.... 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

husk at true med at du anlægger sagen hvis de ikke betaler, og husk at skrive det sker kraftpetervæltemig uanset beløbet minimal størrelse, og at det i sidste ende, ender med at de betaler gildet.... 

God pointe.

Det er glimrende at skrive noget som:

Kære kunde.

Du får mig til at skulle lave en masse ekstra arbejde, fordi du ikke gider betale til tiden. Jeg ville meget hellere bruge min tid på at sælge nogle (varer/tjenester) til nogle nye dejlige kunder, men det kan jeg ikke, da jeg skal bruge min sparsomme tid på at opkræve penge, for noget, som jeg allerede har leveret. Da du så tilmed mener, at jeg ingenting skal have for at bruge mine børns kvalitetstid, så bliver jeg godt nok gal i skralden! Så nu sender jeg hermed en opkrævning på de rykkergebyrer, som du har valgt at ignorere, plus nyt gebyr og inkassovarsel.

Du kan være stensikker på, at jeg får mine penge og jeg sender sagen i retten dagen efter sidste betalingsfrist. Du slipper ikke - selv om jeg irriteres noget så grusomt over, at du spilder min tid på dette her.

Venligst indbetal beløbet senest xx.xx.xxxx

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er godt nok ikke lige tonen der får noget godt frem i skyldner. En venlig og bestemt tone vil formodentlig virke langt bedre og så undgår du formodentlig også negativ omtale.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Læs pkt 6 i denne artikel: 

https://neminkasso.dk/guide-inkassoproces-tyve-pointer/

send en rykker på rykkergebyret (på mail eller sms)

send den til egen inkasso (på mail eller sms)

drop advokatinkasso (altså mig !!!!)

lav selv en stævning og styrt en minisag på minretssag.dk og anlæg sagen med påstand om betaling. 

de ender med at betale. 

husk at true med at du anlægger sagen hvis de ikke betaler, og husk at skrive det sker kraftpetervæltemig uanset beløbet minimal størrelse, og at det i sidste ende, ender med at de betaler gildet.... 

At bruge flere timer på at lave en stævning, oprette sagen, svarer sagen af ved retten og til sidst få en dom, står da slet ikke mål med de par hundrede kr, som trådstarter har tilgode. Hun ender da med at arbejde for en slaveløn. 

Og er man rigtig uheldig, taber man sagen, fordi man ikke lige får henvist til de rigtige paragraffer mm, og så står man pludselig med en større regning...

Jeg vil opfordre til, at du bare glemmer det, og bruger tiden og kræfterne på din forretning, fremfor på Jura og retssager. 

Og så f.eks ikke giver kunden kredit fremover, f.eks indtil denne har betalt rykkergebyret, så får du hurtigt de penge ind, eller undgår at tabe flere :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

husk at true med at du anlægger sagen hvis de ikke betaler, og husk at skrive det sker kraftpetervæltemig uanset beløbet minimal størrelse, og at det i sidste ende, ender med at de betaler gildet.... 

Iøvrigt et fejlagtigt råd, da man ikke bliver tilkendt sagsomkostninger, når man selvmøder i egne sager. Så skal trådstarter jo enten have en jurist eller advokat på sagen, før der kan tilkendes sagsomkostninger ud over retsgebyret, og så bliver det en giga underskudsforretning, sorry to say...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn har helt ret.

Hvis du som erhvervsdrivende anvender et sprogbrug eller trusler, der overskrider

tærsklen for god incassoskik, jfr. inkassoloven, risikerer du at tabe sagen på gulvet.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)