Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på faktura for børnepasning?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny bruger, mange spørgsmål! :) Hvis du har en privat børnepasningsservice, skal der så momsfakturaen?

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener ikke det er en af de ganske få ydelser der er fritaget for moms. Men det kan du tjekke på SKAT for listen :-)

Du behøver ikke momsregistrere dig hvis du omsætter for under 50.000 kr., men hvis du har den mindste forventning om at du rammer 50.000 kr. så bliv momsregistreret. Det billigere for dig på sigt.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

LouFli:

Ny bruger, mange spørgsmål! :) Hvis du har en privat børnepasningsservice, skal der så moms på fakturaen?

Hvis vi snakker om børnepasning som et alternativ til vuggestue eller kommunal dagpleje? Så er det fritaget for moms (momslovens § 13, stk. 2)

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fuldstændig rigtig, så var det alligevel omfattet af fritagelsen :-) men... du mener vel momslovens § 13, stk. 1, nr. 2, da stk. 2 er noget helt andet ;-)

For at være på den sikre side, ville jeg nok kontakte SKAT. Hvis ikke de mener de kan svare på det ud fra de oplysninger de har. Så kan man få et bindende svar fra dem, det koster 400 kr. Men ring først og hør, kan være det ikke er dem der skal afklare det alligevel. :-)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Quaade:
Det er fuldstændig rigtig, så var det alligevel omfattet af fritagelsen :-) men... du mener vel momslovens § 13, stk. 1, nr. 2, da stk. 2 er noget helt andet ;-)

Nemlig, ja! 

Quaade:


For at være på den sikre side, ville jeg nok kontakte SKAT. Hvis ikke de mener de kan svare på det ud fra de oplysninger de har. Så kan man få et bindende svar fra dem, det koster 400 kr. Men ring først og hør, kan være det ikke er dem der skal afklare det alligevel. :-)

Umiddelbart spild af penge og tid. Med mindre trådstarters børnepasning er noget helt andet.

 

Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.  Der er tale om et privat pasningstilbud i forældrenes eget hjem - som et alternativ til de familier der venter plads i institution. Men også som en hjælp til eftermiddagene og aftner. Jeg kontakter SKAT just in case. Det skal jo gå rigtig for sig :) 

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænker godt det kan falde udenfor fritagelsen, da man så måske ikke egentlig udfylder en rolle på lige fod med det offentlige... Så hvis de siger ja i telefonen, skal du nok overveje at betale pengene for et bindende svar.

Det kunne godt tænkes at det kan fradrages for familierne igennem håndværkerfradraget, så kan de trække 6.000 kr. fra hver.
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har generelt en aversion imod at der altid blot anbefales at indhente et bindende svar, da det kun koster 400kr..

For det første så tvivler jeg stærkt på, at menigmand kan formulere spørgsmålene korrekt, så det bindende svar reelt kan bruges.
For det andet, skal du have en advokat/revisor til at skrive det, så koster det hurtigt 10-20.000!

Fat istedet hellere en fagmand på området og få forklaret setuppet i bund, det burde koste langt fra ligesåmeget, hvis ikke du er heldig en revisor giver det gratis som opstartsrådgivning, mod at du bliver kunde til den fremtidige forretning.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Quaade:
Tænker godt det kan falde udenfor fritagelsen, da man så måske ikke egentlig udfylder en rolle på lige fod med det offentlige... Så hvis de siger ja i telefonen, skal du nok overveje at betale pengene for et bindende svar.

Du skyder med spredhagl! Har du nogen anelse om hvad du gætter på og hvorfor?

LouFli:

Tak for svar.  Der er tale om et privat pasningstilbud i forældrenes eget hjem - som et alternativ til de familier der venter plads i institution. Men også som en hjælp til eftermiddagene og aftner. Jeg kontakter SKAT just in case. Det skal jo gå rigtig for sig :) 

Først og fremmest; drop det opkald til skat, det kan kun gøre dig forvirret - chancen for du forklaret dig korrekt og medarbejderen fra skat dermed får givet dig et svar du kan bruge til noget er minimal. 

Og min holdning til bindende svar er det samme som CEF skriver i et tidligere indlæg - drop det!

 

At du leverer eftermiddag/aften og dermed tilbyder længere åbningstider end et kommunalt tilbud har ingen betydning for undtagelsen i momsloven - det der er afgørende er at indholdet af selve ydelsen (nemlig børnepasningen) er det samme og dermed et alternativ.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok forhøre mig i din kommunes lokale erhvervscenter. De kan også svare dig på en hel del andet, du måtte ønske svar på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)