Hej jeg har indgået en aftale med en kunde om at jeg kunne benytte deres service modsvarende den tid jeg havde lagt i at udfører en større opgave. (ca 130.000) Jeg har en situation nu hvor jeg ikke 'føler' jeg kan benytte mig af deres ydelse (forklarer det gerne dybere) kan jeg kræve beløbet udbetalt?
Er her nogen her der har været i en lignende situation eller nogen der kender nogen der evt ville kunne hjælpe mig til at se om jeg har belæg for at kræve betaling.
Eftersom jeg ikke 'føler' jeg kan benytte den ydelse køber jeg ydelsen et andet sted.
Jeg har en situation nu hvor jeg ikke 'føler' jeg kan benytte mig af deres ydelse (forklarer det gerne dybere) kan jeg kræve beløbet udbetalt?
Er her nogen her der har været i en lignende situation eller nogen der kender nogen der evt ville kunne hjælpe mig til at se om jeg har belæg for at kræve betaling.
Eftersom jeg ikke 'føler' jeg kan benytte den ydelse køber jeg ydelsen et andet sted.
du "føler" kan du ikke rigtigt bruge til noget. Hvad er aftalt. Du har sendt dem en faktura på CA 130.000 kr med moms alt som helt normalt? Du har så aftalt med dem at de leverer ydelser til et tilsvarende beløb indtil de har faktureret dig de 130.000 kr igen med moms osv?
Det er måden hvis det skal være lovligt. Så kommer vi til ophævelse, og her kan, det du "føler" ikke bruges. Du må se hvad der konkret er stillet for en udsigt i øje, og det er den specifikation der er afgørende. Er den brudt, så de ikke kan eller vil leve op til at levere det som er aftalt, heller ikke efter advarsler og plads til at korrigere, ja så kan du komme dertil du vil, at de må betaler resten i cash. ellers ikke
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak John, er klar over at ordet' 'føler' skal uddybes. Jeg har sendt en faktura på mit beløb og modregnet de ydelser de har leveret. Hvis det er noget jeg evt kan spørge dig om på tlf vil jeg blive glad. (24462278)
De mener så at de stadig kan leverer ydelsen, men de har iflg mig ødelagt muligheden for mig.
Den er ikke ligetil men vil så gerne vide om jeg kan gå videre.
Kan være i tvivl om hvad der er aftalt, hvad der ligger af dokumentation på denne aftale og hvordan den i givet fald skal fortolkes. Problemet er jo selvfølgelig hvorvidt de i følge aftalen mener de har opfyldt og du et eller andet sted har gjort en dårlig handel. Men hvis de reelt set ikke har opfyldt deres del af aftalen, så kan du principielt hæve den og gøre dit tab op.
Problemet her er, at det er lidt svært at lave en vurdering ud fra så spinkelt et grundlag. Kan godt kigge det igennem og se om der nogen muligheder eller du har gjort en dårlig handel, i så tilfælde er du velkommen til at skrive til mig.
Hvis det er aftalt, at I "bytter" ydelser, så kan du ikke kræve penge udbetalt, fordi du i forløbet pludselig ikke føler, du kan bruge deres service i det omfang, som du selv skal levere.
Hvis det skal være muligt, skal modparten godkende den ændring af aftalen, og det vil de næppe midt i forløbet. Men det er da forsøget værd evt.
"Jeg har sendt en faktura på mit beløb og modregnet de ydelser de har leveret. " - Jeg formoder, at de har lavet en faktura, sådan at det er dén, du modregner. Slagteren må jo ikke "betale" brød hos bageren med kød.