Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne omkring VAT, som privatperson når man bruger Amazon.co.uk?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg som privatperson, altså ikke er momsregistreret, vil sende varer ind til amazons varelager i england og bruge amazon FBA, skal jeg så som privat person have et VAT nummer og betale VAT? eller er det først nødvendigt når man når et vidst threshold?
Jeg har selv kunnet undersøge, at man som business, skal betale VAT så snart man opbevarer sine varer i UK. Men kan ikke lige finde ud af, om det også gælder når jeg ikke er et firma.

Hvis der er nogen som kender reglerne her, ville jeg sætte stor pris på hjælpen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt kan du ikke sælge som privat over amazon UK - netop grundet momsen . det kræver moms nummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan man godt, har en seller account aktiveret :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasRC:
Det kan man godt, har en seller account aktiveret :)

ok - ja det overrasker at Amazon UK har private sælgere uden CVR men fint - så tror jeg ikke jeg forstår spørgsmålet- du har en seller account - så må du vel selv kunne vide om

ThomasRC:
Når jeg som privatperson, altså ikke er momsregistreret, vil sende varer ind til amazons varelager i england og bruge amazon FBA, skal jeg så som privat person have et VAT nummer og betale VAT? eller er det først nødvendigt når man når et vidst threshold?
Jeg har selv kunnet undersøge, at man som business, skal betale VAT så snart man opbevarer sine varer i UK. Men kan ikke lige finde ud af, om det også gælder når jeg ikke er et firma.


Hvad er din seller account så - At du må sende fra Danmark med Amazon UK som en slags DBA eller hvad - du må da så kunne få svar på om du kan opbevare varer i UK - uden momsregistrering. Mit bud er ret klart nej hvis Amazon UK står for salget - men vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Amazon giver buddet at man kan oprette VAT til forskellige lande, heriblandt i UK. Har læst en frygtelig masse på deres hjemmeside, men syntes ikke jeg kan finde svaret på, om der er forskel på om man er firma eller privat.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasRC:
Amazon giver buddet at man kan oprette VAT til forskellige lande, heriblandt i UK. Har læst en frygtelig masse på deres hjemmeside, men syntes ikke jeg kan finde svaret på, om der er forskel på om man er firma eller privat.

Man kan ikke oprette VAT til noget som helst uden CVR i alle fald. Det med VAT til forskellige lyder som enten salg af elektronisk ydelser - eller fordi salget skal ske fra flere lande direkte og ikke Amazon UK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det med flere lande, er hvis man bruger deres centre i forskellige lande... tror jeg.
Undskylder meget. hvis jeg roder lidt rundt i det og virker kryptisk... Det er min uvidenhed der spiller ind.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

no problem - jeg svarer så også lidt ud i luften men jeg synes det er underligt hvis du kan have varer til salg fra UK lager uden CVR i Amazon

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig, også derfor jeg søger at finde noget ekspertise. Jeg ved kun, at jeg kan undgå VAT indtil jeg rammer threshold, hvis jeg sender til kunder fra dk.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasRC:
Jeg ved kun, at jeg kan undgå VAT indtil jeg rammer threshold, hvis jeg sender til kunder fra dk.

Sender / sælger du fra DK skal du med al sandsynlighed overholde danske moms regler. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)