Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

told og moms

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har spørgsmål . Hvis jeg bestilte fra  omkring 400 kr varen fra Storbritannien. Så skal jeg betale importafgift eller andre told om det?

Tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Jeg har ikke registreret noget firma. så har ingen cvr nummer. Jeg vil gerne bestille nogle tøj fra uk hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Så kommer der moms på - UK moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mange hvis alt koster 400 kr? så hvis jeg køber 50kr så må jeg stadig betale moms?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du bare skulle sætte dig lidt ind I de almindelige regler vedr. import fra andre EU lande. Du kan læse det hele på SKATs hejmmeside!

Nej momsen er jo inkluderet I den pris du skal betale for varen.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal hverken betale ekstra moms eller told. Du betaler bare det, hvad sælgeren forlanger.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jo er incl. moms, så selvfølgelig skal der betales moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Så kommer der moms på - UK moms

vh John Hannover

bare nysgerrig Amadeo - Du gav mig 1 stjerne. Hvad er galt i svaret om, at hvis han som CPR person UDEN momsregistrering får UK moms på fra UK sælgeren når han køber varer i England. Det kan jeg da ikke se kan være anderledes ved køb af varer af private i DK fra lande i UK?

Vi er enige om det ikke opkræves i DK - men ofte vil priser for tøj til import jo være engros i forventing om at det er en momsreg der spørger, så derfor kan det jo være relevant at sige der kommer VAT på prisen (klart hvis det er med i prisen så ved trådstarter det - men det er det normalt ikke hvis du beder om tilbud på et eller andet parti tøj - der forventes normalt momsregistrering)

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Du skal hverken betale ekstra moms eller told. Du betaler bare det, hvad sælgeren forlanger.

Trådstarter skrev 

Ravi:

Tak. Jeg har ikke registreret noget firma. så har ingen cvr nummer. Jeg vil gerne bestille nogle tøj fra uk hjemmeside.

  
Så er svaret da ikke at han ikke skal betale moms som du skriver, men netop, at:

Så skal UK sælgeren lægge UK moms på varen. Han må da ikke sælge varer i EU uden moms fra hans eget land (eller elektronisk ydelse uden dansk moms)

Der kommer det lokale EU lands moms på når private i EU køber fra firmaer i EU - og England er da EU stadigt

AT der måske er UK moms med i prisen han har fået tilbudt er muligt, men hvis det er noget engros som jeg formoder, så vil sælges pris jo ofte basere sig på ex moms - men i alle fald - der er engelsk VAT på prisen til privat i Danmark.
Vi er enige om, at det ikke er noget der lægges på i Danmark - men sælger øger sin engros pris med UK moms hvis en ikke momsregistreret køber - det var blot det jeg ville have trådstarter opmærksom på - 
Man kan vende den også, og sige at HVIS han momsregistrerede, så ville han spare UK moms ved købet :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)