Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fundraising til din virksomhed/startup

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Netværk

Jeg har nu i noget tid gået rundt og arbejdet på forskellige projekter som alle omhandler at hjælpe startups med at finde investorer til deres fundraising. 

Jeg mener at have fundet det rigtige koncept nu, så jeg ville lige teste det med jer.

Jeg møder ofte startsups der ikke ved hvem de skal snakke med for at få penge, oftest fordi de ikke er en del af meget lukkede og små investeringsnetværker. Derfor har jeg analyseret hele business angel/venture capital markedet i Danmark og har lavet en stor database med investorer og deres vigtigste investeringspreferencer.

Konceptet er hermed således: Startups der gerne vil have en "investor report" (liste over investorer indenfor deres forretning mm.) kan købe sig adgang til vores viden for nogle få hundrede kroner. Dermed, slipper founders med at bruge en hel masse tid på 1. at forsøge at finde investorer de kan kontakte og 2. kontakte og snakke med de "forkerte" investorer. 

Hvad tænker i om dette koncept og er det noget i ville gøre brug af til jeres startup/virksomhed

I må også gerne komme med feedback!

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes jo en del af den type datatabser og services, herunder amino kapital. Så du må skille dig ud på et eller andet område hvis du vil frem.
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob, 

Amino Kapital er så godt som ikke eksisternede. De andre databaser på markedet dækker simpelthen ikke DK godt nok (vi har næsten alle angels og vc's i vores database).

Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig i at amino kapital er færdig, men de angel netværk du har i din database, de har alle deres egen hjemmeside hvor man kan kontakte dem direkte. Jeg ser ikke et godt grundlag for at skulle betale mig fra noget som jeg har gratis adgang til.
Siger ikke det er en dum ide du har. Syntes bare du må have noget ekstra der tiltrækker sådan at man vælger dig frem for bare at kontakte en angel netværk direkte via deres hjemmeside.
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er få funktionelle Angel Groups i DK og kun omkring 20% af investoernerne er medlem af dem. De fleste af dem har også en struktur der gør at man som startup ikke får exposure til alle medlemmerne, da der sidder et lille udvalg of frasorterer startups før en pitchmøde hvor kun ca 30-40% af deres medlemmer deltager. 

Vi tilbyder ikke kun en betydelig større database (4x) men også direkte exposure til den enkelte investor og deres prefereæncer. som startup kommer man til at spare ugevis af søgninger efter investorer og samtidig får man højer succes rate.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også du skal se på din forretningsmodel.

Tænker nogle få hundrede kr for at gang til en database godt kan sælges men til hvor mange? Er der penge nok at tjene på den måde?

Var det måske bedre at sælge rådgivning og support til de startups? Eventuelt med no Cure no pay % baseret?


Side 1 ud af 1 (6 indlæg)