Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab som "investment vehicle" hvordan gør man?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey erhversfolk!

Håber der er nogle der har gjort dette før, har hjulpet til med det, eller generelt har kendskab til dette emne, som kan hjælpe os lidt på vej her.

Hvordan kommer man derudaf når man har kapital man gerne vil investere gennem et holdingselskab på grund af de fordele det giver - med bla, start af nye datterselskaber under en koncernstruktur - samt fordelene med skat?

Vi har et CVR og et navn, og er derfor i bund og grund klar til at gå igang med det samme. Vi mangler blot en konto til at gå igang, men vi har svært ved at finde en bank der vil gå med til dette.

Hvordan kommer vi videre herfra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til en revisor. Jeg tror du helt overvurderer de fordele du taler om

Taler vi private penge og investering, så er det dyrere at investere gennem selskab da du betaler 22% selskabsskat af gevinster - både realiserede og ikke realiserede på papirerne hvert år, og så - for at få pengene selv, betaler samme som hvis du havde dem privat 27/42% på det der er tilovers. efter at de har fået taget de 22%

Der kan klart være fordele hvis man har flere datterselskaber og pengene indtjenes i datterselskaber, at kombinere det med et holding men det sparer som ikke skat i sig selv - den ville være det samme hvis man bare beholdt pengene i drift. Ved flere drift kan det give mening
Læse http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Cookie John

Kan godt lide du siger "efter at DE har fået taget de 22%" hehe...

Jeg tror ikke vi har overvurderet nogle fordele. Så vidt vi har forstået kan holdingstrukturen bruges til at "spare op" med, hvilket jo i bund og grund er formålet. Vi er helt med på at, ejer vi over 10% af et selskab kan udbyttet skattefrit overføres, efter selskabsskatten er betalt ja, men vi kan stadig spare op og så kaste pengene i nye projekter eller investeringer. Ingen af os bryder os om ideen om at investere privat, da vi gerne vil adskille de to ting fra hinanden, og samtidig ser en mulighed for at kombinere driften af vores selskaber med vores ideer om investering. Privatøkonomi forbliver privat på alle måder. 

Hvad tænker du?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en type investeringer i vil lave?
Børsnoterede aktier, unoterede selskaber.. etc?

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe der er tale om at føre resultat fra driftsselskaberne op i holding og videreinvestere, så er holding en god udskyldelse af den private skat

Hvis det derimod er drift oprettet for at investere i børsnoterede papirer, så er det langt mindre attraktivt.

Er det drift er tjener penge på en eller anden form for drift - så kan holding give mening - mest for at sikre mod kreditorer og mindre for skat, for drift kunne jo også bare selv investere i nye projekter osv - der sparer jo ikke ved holdring, men der gives en kreditorbeskyttelse. Sker investeringen af holding overskud i børsnoterede selskaber - så er den langt mindre oplagt som nævnt - så kunne man have taget pengene ud privat med udbytteskat - gået efter 27% først og så investeret privat til kun 27/42% skat - frem for overskud i holding fra de papirer (og inkl. lagerbeskatning af urealiserede gevinster) først fik 22% på sig inden I kunne få det ud til  igen 27/42%  men det afhænger af HVAD I investerer i - passivt i børsnoterede, eller aktivt (med risiko) i nye projekter, hvor det giver fuld mening

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

“Så længe der er tale om at føre resultat fra driftsselskaberne op i holding og videreinvestere, så er holding en god udskyldelse af den private skat“

Det er netop det der er formålet. Vi har nok været lidt dårlige til at forklare det, men det er det der er formålet ja. 

Hvem bør vi gå til, for at få det op at stå?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Meade:
Hvem bør vi gå til, for at få det op at stå?
R e v i s o r - som tidligere foreslået -

Forstår i øvrigt slet ikke at du rejser de her spørgsmål igen - du har jo styr på det i følger dit indlæg her - https://amino.dk/forums/t/284149.aspx

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Du kan regne med at jeg/vi vil bruge Amino.dk til at finde de svar, og den vejledning vi føler er nødvendig for at vi kan komme godt fra start. Hvis det på nogen måde irriterer dig, må du enten vælge at se bort fra vores indlæg, eller blokere os helt. 

Vh.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Meade:

Du kan regne med at jeg/vi vil bruge Amino.dk til at finde de svar, og den vejledning vi føler er nødvendig for at vi kan komme godt fra start. Hvis det på nogen måde irriterer dig, må du enten vælge at se bort fra vores indlæg, eller blokere os helt.



Citat.... Jeg har lige fået at vide at advokaten er færdig med at arbejde med stiftelsen af mit Holding + Driftsselskab. Jeg st....  citat slut - Skrevet fr, 21 apr 2017 kl. 13:11

Så hvad pokker spilder du vores tid med nu.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Meade:

Du kan regne med at jeg/vi vil bruge Amino.dk til at finde de svar, og den vejledning vi føler er nødvendig for at vi kan komme godt fra start. Hvis det på nogen måde irriterer dig, må du enten vælge at se bort fra vores indlæg, eller blokere os helt.



Citat.... Jeg har lige fået at vide at advokaten er færdig med at arbejde med stiftelsen af mit Holding + Driftsselskab. Jeg st....  citat slut - Skrevet fr, 21 apr 2017 kl. 13:11

Så hvad pokker spilder du vores tid med nu.

Hej Per

Vi er blevet meget klogere siden vi oprettede denne debat I går. Og indtil videre er det kun dig der hidser dig op, hvor andre længere oppe har valgt at svare konstruktivt og vejlede. Så hvem der spilder sin tid, og på hvilket grundlag her kan du jo så tænke lidt over. 

Vh.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)