Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af aktier under 18 år

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen(-=

Jeg er en 13 årig dreng som over længere tid godt har villet investerere i aktier, men bare ikke haft tiden til at sætte mig. Det har jeg dog nu men har lige et par spørgsmål i den anledning, som jeg håber der er nogle der vil tage sig tid til at svare mig på.

1) Jeg har haft en demokonto hos Saxotrader i 1 uge, og kunne godt tænke mig at fortsætte hos dem, dog ser det ud til at man skal være fyldt 18 år for at oprette en konto hos dem, det kune jeg godt tænke mig at vide om det passer, og hvad der er fort nogle alternativer.
2) Jeg er også lidt itvivl om jeg skal betale lige så meget i skat som voksne, eller om jeg kan få det ind under mit frikort.

Det skal også lige siges at jeg har tænkt mig at investere 10.000kr da det lige umiddelbart ser ud til at være mindste beløb for at oprette et depot, der udover er mine forældre med på ideen og har intet i mod at give mig en fuldmagt for at jeg selv har mulighed for at købe og sælge aktier uden at de skal indover.

Hilsen Sebastian
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil givet alle steder skulle have dine forældre til at tegne konto - da du ikke må kunne stifte gæld og forpligte dig før du er 18

Sakt er helt som voksne - der skam også kan bruge fradrag og frikort osv - her kapitalindkomst.

Med fuldmagt fra forældre kan du givet få det, men om Saxo er med ved jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Så det du mener er at jeg ikke kan få min egen konto og selv handle derfra?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

i alle fald ikke uden dine forældres fuldmagt til banken nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

1) Du skal være 18 år for at oprette en konto ved Saxobank, men du kan prøve at kontakte dem og høre om mulighederne. Man kan åbne en konto for mindreårige på Nordnet. Sådan som jeg læser det, er det din konto og dine penge, men dine forældre skal skrive under ved oprettelsen og har kontrol over kontoen, indtil du fylder 18 år.

2) Du skal betale det samme i skat som voksne ved handel med aktier. Du kan ikke bruge dit frikort eller personfradrag ved aktieindkomst.

Du kan bruge dit frikort ved kapitalindkomst, f.eks. hvis du investerer i akkumulerende investeringsforeninger, f.eks. Danske Invest Global Indeks Akk. Det er derfor en rigtig god måde at spare op på.

Der kommer nye regler i 2019, f.eks. aktiesparekonto, hvorfor det kan være en íde at vente til januar med at tage en beslutning.

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser da rigtig fornuftig ud med den aktiesparekonto, tror jeg vil øve mig indtil daSmile Men jeg har lige et andet spørgsmål: Jeg havde indtil nu kun set CFD men faldt også over "Spreadbetting" i dag, men mit spørgsmål er hvilken forskelle der imellem de 2

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hej Sebastian

Det er super fedt at du i så tidlig en alder gerne vil begynde at investere i aktier. Jeg begyndte selv at investere i aktier som 17-årig, og der krævede det også en fuldmagt fra mine forældre. Jeg er dog super glad for at jeg begyndte at investere i en tidlig alder!!

Generelt set vil mit bedste råd være at putte pengene i indeksfonde. Det viser nærmest alle undersøgelser er den optimale måde at investere i aktier på. Invester desuden ikke for penge ud er bange for at tabe. Ellers vil jeg bare ønske dig held og lykke med investeringerne :-)

Seneste projekt: KviklånOversigt.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)