Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart, og virksomheds type

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har et par spørgsmål til opstart af en lille fritidsvirksomhed, som jeg håber at få lidt gode svar på :)
Da jeg er helt ny i opstart af virksomhed håber jeg på forståelse omkring min viden til det hele :)

Jeg laver udstyr til fiskeri herhjemme i min fritid, og der viser sig at være en rigtig god efterspørgsel på de ting jeg laver, og kunne nu godt tænke mig at producere og sælge mine emner, på lovlig vis, og samtidig på den måde der bedst kan betale sig i forhold til skat, moms osv.

Jeg har fultids arbejde som min primære indtægt, og arbejdet i min virksomhed kommer udlukkende til at forgå i min fritid og weekender.

Jeg forventer ikke her i starten at omsætte over 50.000 ,- årligt, så går ikke udfra jeg skal moms registreres?
Jeg ønsker ikke at udbetale løn til mig selv i min virksomhed, men lade alle de penge jeg får ind for salg, gå ind på en konto som en slags opsparing, og så hvis muligt hive lidt ud til mig selv et par gange om året.

Hvilken virksomhedstype, vil være bedst til mig ?

Har læst at en hobbyvirksomhed kun betegnes som hobby virksomhed, hvis den udelukkende er baseret på hobby, og ikke med henblik på salg, så går ud fra jeg ikk går hen ind under ?

Så hvis hobby virksomhed ikke er en mulighed, ender jeg ud med valget mellem personligt ejet virksomhed, eller enkeltmandsvirksomhed.

Hvilken en vil være bedst egnet til mig ? og er der fordele og ulemper ift. beskatning af overskudet, ud fra de nævnte virksomhedstyper, som bedst kan betale sig for mig ?

Håber på en venlig sjæl kan give mig et prej i den rigtige retning :)




Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod også med den overvejelse da jeg startede op. 

Regner du ikke med, at nå op over de 50.000 kr. kan du sagtens starte op som hobbyvirksomhed.

Du skal bare huske stadig at føre regnskab. Du skal notere alle udgifter og indtægter, og så oplyse SKAT om dit overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hobby virksomhed er ikke en form - men en skattemæssig "ting" som bruges hvis det ER ren hobby - kaninavl og salg af lidt unger- i princip med tab  og så er der netop ikke fradrag for tab - 

Enkeltmandsvirksomhed ER personlig virksomhed og det du skal vælge. Hvis du ved du vil omsætte for under 50000 kr på alle 12 mdr periode, kan du have det som PMV = uden momsregistrering, og så skal du bare registrere for moms når du rammer f.eks 4000 kr per måned og dermed kan se, du vil kunne komme over 50000 kr på 12 mdr - og forsætter så med samme CVR nummer

Du beskattes af dit overskud uanset om du lader penge stå eller ej i personlig virksomhed. Det kan benyttes VSO og kun betales aconto skat 22% af det du ikke hæver, men for så lille forretning som du beskriver, vil det sikkert koste mere i adm. end det giver

Du kan læse om enkeltmands, PMV og VSO i letlæste bog om netop de former OG om moms, skat og alt det andet der er godt at vide i personlig virksomhed i bogen her  for 55 kr som ebog og lidt mere som paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

god vind med det - Koncentrer dig på at lave lækre ting og få salg igang - og vær ikke så bekymret for at skat tager ca 40% af din fortjeneste - du har fradrag for dine udgifter til produktionen - fokus på at få størst muligt salg

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :)

du skriver: god vind med det - Koncentrer dig på at lave lækre ting og få salg igang - og vær ikke så bekymret for at skat tager ca 40% af din fortjeneste - du har fradrag for dine udgifter til produktionen - fokus på at få størst muligt salg

- Vil det sige jeg kan trække mine udgifter til produktionen fra, uden at have stiftet en virksomhed, som enkeltmands virksomhed eller personlig ejet mindre viksomhed ?

Har brugt 3000 kr til udstyr som jeg bruger for at kan lave mine ting, men dem kan jeg vel ikke trække fra nogen steder uden at ha stiftet virksomhed?

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar :)

du skriver: god vind med det - Koncentrer dig på at lave lækre ting og få salg igang - og vær ikke så bekymret for at skat tager ca 40% af din fortjeneste - du har fradrag for dine udgifter til produktionen - fokus på at få størst muligt salg

- Vil det sige jeg kan trække mine udgifter til produktionen fra, uden at have stiftet en virksomhed, som enkeltmands virksomhed eller personlig ejet mindre viksomhed ?

Har brugt 3000 kr til udstyr som jeg bruger for at kan lave mine ting, men dem kan jeg vel ikke trække fra nogen steder uden at ha stiftet virksomhed?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil du kunne. Uden CVR kan du ikke trække underskud fra. Du kan heller ikke trække ting fra hvis du også bruger det privat - som du vel har gjort? Men ellers ja direkte udgifter kan trækkes fra. Har du købt "maskine" og intet solgt fra dens produktion og ikke producerer til dig selv privat - så kan den tages ind i firmaet når du nu stifter - men ellers må du tage en lille andel af den, i forhold til hvad du bruger privat og fremstiller til salg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok tusind tak...

Jeg har nemlig købt både båndsav og søjlebormaskinen, som jeg IKKE anvender til andet end fremstilling af mit udstyr... Så nej bruger det ikke privat, og kommer heller ikke til det :)

Ved ikk lige hvordan man skal trække det fra ? er det på tastselv på skat man kan det ? det er en jungel med alt det skat syns jeg :)

Jeg har holdt lidt tilbage med reklamering af mit udstyr, fordi jeg vil være sikker på at gøre det på den rigtige måde fra starten af - men du mener altså jeg uden at tænke yderlige over det, bare skal fokusere på at få så meget salg i gang så muligt, og så tage hensyn til det med virksomheds typer når vi nermer os salg på de 4000 kr om måneden ? :)

Og hvis jeg har forstået det rigtig, så bare oplyse under anden persoling inkomst, hvor meget overskud jeg har på mine salg? Overskud forståes vel som overskudet efter materialer er fra trukket ikk ? :)

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar

Jeg starter også som hobby virksomhed, indtil man har et prej om hvordan det kommer til at gå :)

Jeg har en mappe til indtægter, og en til udgifter og gemmer alle mine kviteringer for køb af materialer osv.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører regnskab og angiver dit overskud i skats udvidede selvangivelse rubrik 111. Hvis du ikke er CVR må du regne med at skulle fordele køb af større aktiver over deres levetid - virker tingene i 5 år, så tag 1/5 af udgiften til det hvert år- Indtægter minus udgifter = resulat . og minus samlet kan ikke trækkes fra uden CVR som udgangspunkt

Knæk og bræk med fiskeudstyret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)