Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HOLDING? Hvad gør jeg med overdragelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! Jeg har lidt flere spørgsmål mht. Holding.

Nr.1 Jeg har på nuværende tidspunkt en virksomhed, jeg ejer 100% selv. Jeg overvejer at oprette holding og lade det eje min virksomhed fremadrettet, hvordan gør jeg der. Hvordan "sælger" jeg til mig selv, til rette værdi, uden at skade værdisættelsen senere hen. 

 

Nr. 2 Hvis jeg opretter et holding og beslutter mig for at lave mit Driftselskab om til APS, kan jeg så bruge det som værdi i mit holding også? Ved man kan gøre det, hvis man oprettet på samme tid, men kan man også hvis holding bliver oprettet, køber IVS og smider 50.000 i IVS. Hvorefter de 50.000 bliver brugt til aps i driftselskabet og anpartnerne bliver brugt til at omdanne Holding til APS

Håber det giver mening

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at du har et IVS nu.

Nr. 1. - Svaret kunne være skattefri aktieombytning. Du som person, bytter dine anparter i Drift IVS ud med anparter i Holding IVS. 

https://www.ditselskab.dk/advokatydelser/skattefri-aktieombytning-anpartsombytning 

(om det kan lade sig gøre med ivs, ved jeg ikke)

Nr. 2 - Nej rullende kapital, kan kun gøres ved oprettelse af selskaber. 

Når du i forvejen har et IVS, så må den letteste løsning for dig være skattefri (skattepligtig) aktieombytning. Om dit IVS så først skal laves om til et ApS ved jeg ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo i alle fald klart, at værdien skal være 50 t for at lave aktieombytning som jo stifter ApS holding med værdien af aktiverne i IVS som apport - jeg ved heller ikke om IVS skal omdannes, men værdien til at gøre det, skal jo i alle fald findes for at man kan apportstifte et ApS  - og revisor skal lave erklæring

Om holding skal også siges, at der stiftes en del holding, som folk fortryder, fordi nogen mener man absolut altid skal have et holding. Der kan være gode grunde, specielt hvis man har flere driftsselskaber, men eller kan holding ofte bare være omk. og adm

læs evthttp://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)