Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til LetLøn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den situation og skal udbetale løn her om få dage. Det er anden gang jeg skal udbetale løn fra firmaet. Første gang har jeg brugt LetLøn til at lave beregningerne. Jeg fik oprettet en medarbejder, fik desværre sat på at medarbejderen var timelønnet og fik feriepenge, hvilket ikke var tilfældet. Jeg vil bare gerne sikre mig at jeg får det rigtigt denne gang. 

Jeg har forsøgt at sætte medarbejderen til at fratræde, også oprette medarbejderen på ny, med de rigtige ansættelsesoplysninger. 

Jeg står bare i det problem nu at jeg ikke kan se den trækker noget fradrag fra. Den beregner det sådan så der bliver betalt skat af hele lønnen. 

Mit spørgsmål er hvordan jeg sikre at den bruger det fradrag medarbejderen er berettigede til?

Et andet spørgsmål er, at jeg i forvejen bruger DanLøn til at lave lønsedlen, kan jeg på nogen måde undgå at bruge LetLøn i fremtiden, og derfor bruge de oplysninger jeg har fra DanLøn i stedet? Og hvis det er tilfældet at jeg kan slippe for LetLøn's beregning hvordan kan det lade sig gøre? 

Håber der er nogen der kan hjælpe. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville nu nok betale mig fra lidt hjælo og bruge dataløn - bluegarden - men ja du kan da godt bruge danløn i stedet for

Du har formentlig sat medabejderen til at bruge bikort og ikke hovedkort nu, siden du ikke ser fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg har sat på at LetLøn skal bruge hovedkortet og ikke bikortet. Men hvis jeg vil slippe for LetLøn, så skal jeg bruge DataLøn eller Bluegarden er det forstået rigtigt?

Venlig hilsen Vicky

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil jeg råde til - lidt underligt at der ikke var fradrag ved brug af hovedkortet dog :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men tak for hjælpen. 

Jeg tror jeg forsøger at ringe til LetLøn for at finde ud af hvorfor den ikke bruger fradraget. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal jo i alle fald ikke gives fuldt fradrag for samme periode - f-eks hvis der før har været månedsfradrag for måneden - men det burde programmet nok have protesteret over - når det ikke er bikort er det ikke ellers til at sige for mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)