Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i faktura til debitor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi har en kunde som vi levere konsulent timer til hver måned - der har jeg ved gennemgang af regnskab fundet ud af der har været en fejl i vores C5 ved oprettelse af faktura. Det betyder at der på nogle linier på 1 faktura ikke er påsat en pris. Det betyder at de har betalt 100.000 kr. for lidt.

Vi fakturere på den måde at min sekretær sender mig en kladde faktura som jeg så godkender - når jeg har godkendt faktura så opretter hun en rigtig faktura i C5 som så sendes pr mail automatisk. På kladden er alt rigtigt men når C5 opretter faktura og sender pr. mail så er den forkert.  

Udover at det ikke er særligt professionelt at efter fakturerer så er der ikke noget problem med at få pengene - da kunden er ret medgørlig.

Momsen skal vi blot afregne for nuværende moms periode eller skal vi efterangive for den akutelle periode ?

Vi har en revisor som kommer hver måned - men vi skal vi have fulgt op på vores procedurer ;)  

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jhc9817:

Momsen skal vi blot afregne for nuværende moms periode eller skal vi efterangive for den akutelle periode ?

I skal afregne momsen på det tidspunkt i udskriver en ny faktura.

 

Der er ingen grund til at gå tilbage og rette i tidligere angivelser.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)