Overdragelse af anparts selskab, hvordan? - Side 2 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Køb og salg af virksomheder "

Overdragelse af anparts selskab, hvordan?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 168.314
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 36.453
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 05-12-2018 kl. 16:18

Jesper_nl:

BroncofanDK:

Kan der ikke bare laves et gældsbrev til broren hvor det nedbringes med årlige gaver?

Som der er nævnt ovenfor; en bror er ikke nærtstående og kan derfor ikke få en gave uden at skulle afregne afgift

og så ville det vel stadigt udløse skatten - når aktierne overdrages til værdi af 500.000 kr i alle fald - uanset pengene faldt kontant eller var et lån - selve fortjenesten der blev fra sælger (bror) ville vel stadigt udløse skatten ved overdragelsen

vh John H

Amino-karma 1.097
Tilmeldt 15. feb 18
Indlæg ialt: 171

Ole Lynge Andersen
Fra Lillebælt Revision Sta...
Skrevet 05-12-2018 kl. 16:36

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

BroncofanDK:

Kan der ikke bare laves et gældsbrev til broren hvor det nedbringes med årlige gaver?

Som der er nævnt ovenfor; en bror er ikke nærtstående og kan derfor ikke få en gave uden at skulle afregne afgift

og så ville det vel stadigt udløse skatten - når aktierne overdrages til værdi af 500.000 kr i alle fald - uanset pengene faldt kontant eller var et lån - selve fortjenesten der blev fra sælger (bror) ville vel stadigt udløse skatten ved overdragelsen

vh John H

Det er helt korrekt. Overdragelsen mod gældsbrev vil udløse afståelsesbeskatning hos bror. Hvis gældsbrevet eftergives eller der gives gaver, vil gaverne / eftergivelsen blive skattepligtige for trådstarter.

Amino-karma 13
Tilmeldt 6. dec 17
Indlæg ialt: 3

Rasmushjn
Skrevet 07-12-2018 kl. 08:47

Min far er stadig ansat som direktør på papiret, men han går på pension nu her, så det er mig der står for alt arbejdet der bliver/skal laves. Og ja det er fuldtids studie jeg har, men da jeg har fået lavet alt om til udlejning de sidste 2 år, så der er "kun" vedligeholdelse osv tilbage som jeg klare i weekender og ferier
Det må du rigtigt gerne. Det ville være en kæmpe hjælp!
Cvr nummeret er 11557376
Mange tak

Side 2 ud af 2 (13 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Køb og salg af virksomheder
Besøg vores andre hjemmesider :