Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af hævet privat og overført overskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Håber, at I kan hjælpe. Jeg får i år et overskud i min lille virksomhed. Jeg vil overføre det til næste år. Ikke  hæve. Hvordan beskattes jeg, og hvordan angives det på min selvangivelse. Jeg har hævet privat over året. Ikke Forskudsregistreret. Hvordan er forholdene  med beskatning og angivelse på selvangivelse.

Med venlig hilsen

Vintgesmykket

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vintagesmykket:

Kære alle

Håber, at I kan hjælpe. Jeg får i år et overskud i min lille virksomhed. Jeg vil overføre det til næste år. Ikke  hæve. Hvordan beskattes jeg, og hvordan angives det på min selvangivelse. Jeg har hævet privat over året. Ikke Forskudsregistreret. Hvordan er forholdene  med beskatning og angivelse på selvangivelse.

Med venlig hilsen

Vintgesmykket

du beskattes af dit overskud som sådan - helt uanset om du hæver eller ikke. At hæve eller ikke hæve er skattemæssigt ligemeget i alm personlig virksomhed. Du hæver ved at bogføre det som privat hævet under mellemregning i status mod bank - og det er jo i status og ændrer intet ved dit resultat


Eneste måde at spare op med lavere skat er at bruge VSO men det er kompliceret og sparer ikke som sådan på sigt og nok slet ikke for dig
Du skal føre dit regnskab efter bogføringsloven og angive dit resultat i skats udvidede selvangivelse

Du kunne nok med fordel smide lidt firma småpenge efter bogen Personlig virksomhed som link her - den giver dig en mase viden som jeg må sige du lever farligt ved at drive firmaet helt uden lidt skatteindsigt.

god vind med det   i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)