Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have flere hobbyvirksomheder? Eller kun en?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har en hobbyvirksomhed hvor jeg laver horoskoper. I år har min hund fået hvalpe, og det skal jeg også betale skat af. Mit spørgsmål er: Kan jeg have to forskellige hobbyvirksomheder med separate regnskaber, eller kan jeg kun have et, hvor det hele indgår? Der vil være overskud ved hvalpesalget, men i horoskopafdelingen har jeg taget en del dyre kurser - så det vil være en fordel for mig, hvis jeg kan komme det hele ind i et regnskab, og på den måde trække udgifter fra horoskopkurser fra indtægter ved hvalpesalg.

Håber spørgsmålet giver mening.

På forhånd tak /Annett

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Formentlig skal du ikke betale skat af dine hundehvalpe - det giver sjældent overskud efter dyrlæge og alt - 

Du skal lægge alt "hobby" sammen i forhold til momsgrænse hvis du driver begge dele, så det kan anses som økonomisk virksomhed - og hvis du kan se at du kommer over 50.000 kr omsætning på nogen 12 mdr periode - så skal du momsregistrere dig

Er det ikke økonomisk virksomhed-og det tror jeg bestemt ikke dine hundehvalpe normalt vil ses som - så må du se alene på dine horoskoper og kun fratrække udgifter i forhold til indtægtet OG - der er ikke nødvendigvis fradrag overhovedet for dyre kurser. Det ville der være hvis det var opfølgning på uddannelse hvor du var nødt til at opdatere dig - men ikke for ny viden - lige så lidt som en elektriker kan fratrække kurser til installatør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)