Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Biludlejning i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg står med en idé om at udleje ældre, istandsatte autocampere. Jeg er dog rendt ind i nogle tvivl-spørgsmål på min vej.

1. Kan jeg eje en hvid-plade bil i et enkeltmands firma (registreret som udlejningsbil)?
2. Kan jeg trække moms fra de udgifter der er forbundet med bilen (og derfor selve virksomheden), hvis virksomheden er momsregistreret?
3. Må jeg køre i den til erhvervs-formål (hvis jeg vil ud og lave PR-materiale til hjemmeside, etc), og trække de udgifter fra?
4. Hvordan skelnes Der mellem privat brug og erhvervs brug af en udlejningsbil?

Umiddelbart er planen at starte en enkeltmandsvirksomhed, da jeg har læst John Hannovers Artikel om at IVS udfases.
Ville der være en fordel i, at starte et IVS på trods af dette, så bilen ikke ejes af mig i enkeltmandsvirksomheden, men af mit IVS?

Mange spørgsmål, men jeg håber der sidder nogle kyndige derude der kan hjælpe!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at gå langt igennem hvidpladebil og enkeltmands - så bør du næppe lave stor udlejning i personlig virksomhed - og da der jo kræves ganske mange penge til den slags - så er ApS da total oplagt - hvad tænker du på IVS for-  kan du købe en del udlejlningsbiler for 1 kr?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for svar.
Jeg er meget klar over, at jeg selvfølgelig ikke kan købe en del udlejningsbiler for en krone, det er da klart - men man behøver jo ikke starte op med 1 krone.
Jeg har ikke snakket om at lave 'stor' udlejning. Min plan er at starte med en enkelt vogn (som jeg kan få for omkring 30.000 brugt)
Jeg har på stående fod ikke 50.000 til at starte ApS, da jeg er studerende (med arbejde ved siden af), og også gerne vil starte småt med et "sidegeschäft" - uden store forventninger om stor indtjening før om nogle år.

Kender du (eller andre) reglerne for at eje udlejningsbil på hvide plader i enten enkeltmandsvirksomhed eller IVS/ApS?
Vh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - men udgangspunkt er helt givet  at du skal være sten sikker på ikke at få skat af fri bil - det vil du let få med en enkelt hvidpladebil for at være ærlig  så jeg ville ikke se det som god ting med en enkelt og slet ikke hvis skat kan mene du en eneste gang råder over den privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok - og dette gør sig ligeledes gældende når bilen er registreret som udlejningsbil? Ville situationen være anderledes, hvis bilen ejes af et selskab (med mig som stifter)?
Tak for svar :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

TeresaAndersen:
Ok - og dette gør sig ligeledes gældende når bilen er registreret som udlejningsbil? Ville situationen være anderledes, hvis bilen ejes af et selskab (med mig som stifter)?
Tak for svar :-)

det vil jeg mene - hvis SKAT kan mene, at du som ejer af selskabet har rådighed over bilen - det kunne formentlig klares ved at der jo er en klar "kørebog" over udlejningen som forklarer hver eneste km - et lille fejltrin der - bilen med hjem og parkeret ved kantstenen og dermed rådighed - og du får skat af fri bil når du er ejer af selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg brugte tjenesterne for nylig Frankrig lej en bil , deres kerne er, at deres biler altid er på parkeringspladsen nær lufthavnen.  Og uanset hvor du flyver, kan du altid straks leje en bil i næsten alle lande i verden, i lufthavne.  Hvad angår mig, en meget rentabel forretning, og hvis du organiserer noget som dette, vil jeg være din klient.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)