Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed, og vil sælge brugte ting til hele verden, og så har jeg et par spørgsmål.

Må en faktura være på dansk, hvis ordren er udenlandsk? Hvis ikke, må en faktura så være på engelsk hvis ordren er dansk??

Bilag skal ha' fortløbende numre, men hvad gør man når man gemmer bilagene elektronisk???? Hvilken man vel må??

Vi skal lægge moms på Postnord forsendelser, men det er vel kun ved pakker og ikke breve???

Skal der afregnes moms af porto ved forsendelser udenfor EU??

Mvh
Tonny
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad krav til faktura er - afhænger nok af hvert land i virkeligheden - men engelsk har jeg nu aldrig set give problem noget sted

Fortløbende numre skabes jo af dit regnskabsprogram, og hvordan du så gemmer dem er op til dig, du skal jo bare kunne parre bilaget med nummeret fra regnskabsprogrammet

Du skal pålægge moms på hele dit salg - også brev porto og andet  som du måtte købe uden moms

Momsregler må du sætte dig bedre ind i tror jeg - der er jo slet ikke moms på noget salg til uden for EU så det har intet at gøre med om det er porto eller varer

Du trækker moms fra i det omfang den klart fremgår af en dansk faktura - og du lægger moms på alt dit salg til private i DK og EU - og ikke moms på til uden for EU

Overvej http://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html  som tager dig gennem mange af de ting du måske behøver for at få en sikker start

god vind med det

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad krav til faktura er - afhænger nok af hvert land i virkeligheden - men engelsk har jeg nu aldrig set give problem noget sted

Fortløbende numre skabes jo af dit regnskabsprogram, og hvordan du så gemmer dem er op til dig, du skal jo bare kunne parre bilaget med nummeret fra regnskabsprogrammet

Du skal pålægge moms på hele dit salg - også brev porto og andet  som du måtte købe uden moms

Momsregler må du sætte dig bedre ind i tror jeg - der er jo slet ikke moms på noget salg til uden for EU så det har intet at gøre med om det er porto eller varer

Du trækker moms fra i det omfang den klart fremgår af en dansk faktura - og du lægger moms på alt dit salg til private i DK og EU - og ikke moms på til uden for EU

Med brugte ting kan du formentlig med fordel bruge brugtmomsordningen (igen ikke forskel på vare og forsendelse) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

Overvej http://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html  som tager dig gennem mange af de ting du måske behøver for at få en sikker start

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)