Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rekonstruktion - tilgodehavende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et tilgodehavende hos en kunde der er i rekonstruktion. De svarer ikke på mine henvendelser. 

Hvad sker der i sådan et forløb? Skal jeg acceptere en reduceret betaling? Betyder det at de er ved at sælge virksomheden og hvad sker der så med mit krav?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er rekonstruktionen anmeldt i virk/CVR vil der også fremgå en rekonstruktør som du kan henvende dig til for nærmere info.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er den i rekonstruktion - så skal du forvente at dit tilgodehavende bliver skrevet alt fra meget til - noget - ned - men kontakt skfiteretten hvor den vel behandles

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Og er den i rekonstruktion - så skal du forvente at dit tilgodehavende bliver skrevet alt fra meget til - noget - ned - men kontakt skfiteretten hvor den vel behandles

vh john Hannover

Det kommer fuldstændig an på hvorfor det er i rekonstruktion. Rekonstruktionen kan være fuldt likvid. Der er uendelig mange virksomheder der har fået rod i deres forhold til offentlige myndigheder, fordi disse nu kommunikerer gennem diverse websider. 

Firmaet kan have overset/ikke modtaget ting der ligger på skats hjemmeside, hos virk eller et tredje sted, og derfor sendt i opløsning, eller firmaet kan have forbrudt sig mod nogle af de nye mere militante registreringsregler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:

Og er den i rekonstruktion - så skal du forvente at dit tilgodehavende bliver skrevet alt fra meget til - noget - ned - men kontakt skfiteretten hvor den vel behandles

vh john Hannover

Det kommer fuldstændig an på hvorfor det er i rekonstruktion. Rekonstruktionen kan være fuldt likvid. Der er uendelig mange virksomheder der har fået rod i deres forhold til offentlige myndigheder, fordi disse nu kommunikerer gennem diverse websider. 

Firmaet kan have overset/ikke modtaget ting der ligger på skats hjemmeside, hos virk eller et tredje sted, og derfor sendt i opløsning, eller firmaet kan have forbrudt sig mod nogle af de nye mere militante registreringsregler.

Jeg må nu nok sige at min erfaring desværre er at rekonstruktion kommer man KUN i hvis man har økonomisk alvorlige forhold

jeg tror du tænker på sendt til tvangsopløsning, som kan ske grundet glemte ting, regnskaber ejerregistre osv - der kommer man ikke i rekonstruktion.

Et krav for at man kan blive taget under rekonstruktion er faktisk netop, at man er insolvent. Den ansvarlige udpeget af skifteretten ofte - gennemgår alt og ser så, om der - i høj grad ved at kreditorer indgår aftaler med rekonstruktionen om - netop nedskrivning af deres tilgodehavender, gør det muligt at firmaet nu i rekonstrueret form kan drives videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)