Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar 125.000 til et ApS og få et 100% lovligt selskab og de samme rettigheder som i et ApS

Side 14 ud af 15 (146 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jørgen Olsen...klap lige hesten ikke........din flabethed er ved at gå over gevind.

Gider ikke spilde min tid på dine angreb på advokater, EDB-folk, min person+andre.

Det gjorde du jo så altså lige... igen... Jeg fornemmer lidt at du, Peter, er typen der altid har til hensigt at fremstå som bedst-vidende og ophøjet, ikke kun set ud fra dit engagement i denne debat, men i flere andre også. Faktisk, Peter, synes jeg personligt at du mindst fylder ligeså meget, som du giver udtryk for at SMBA debatterne gør her på Amino.

Der er klare fordele og ulemper ved et SMBA, dog må det være op til den/de enkelte at beslutte sig for hvilken selskabsform man vil drive, ud fra de kriterier og behov man må have, og jeg synes faktisk ikke at du har bidraget med noget som helst konstruktivt i denne debat overhovedet - og hvis du læser denne debat igennem, Peter, vil du højst sandsynligt selv kunne se dette (dog tvivler jeg dog på at du som menneske vil give mig ret i dette).

Lad være med at kaste med sten når du bor i et glashus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie F......Jeg angriber ikke folk personligt, medmindre jeg bliver provokeret.

Hvis du ikke mener, at jeg har bidraget til debatten, så synes jeg skam du skal læse nogle af de andre tråde igennem,

inden du udtaler dig. Denne debat har jo kørt over flere år. Jeg har skam haft mange debatter med f.eks. Ejler.

Hvordan mener du at jeg fylder meget herinde...i kraft af min mange indlæg...som oftest er relevante?

Jeg er ikke bedrevidende...det er en påstand du kommer med.

Men med den erfaring jeg har fået gennem årene ser jeg opgave og en dyd i at hjælpe iværksættere med råd

og vejledning.

Dette gør jeg for at holde mig selv ajour, og afkastet(kunder mv.) kommer for mig i anden række.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Jeg har skam haft mange debatter med f.eks. Ejler.

Det vil jeg nu ikke kalde det. Debatter kan være konstruktive og positive. Dine indlæg er næsten altid negative, når det drejer sig om SMBA. Jeg anerkender, at du på det senere er blivet lidt mindre fjendtlig.

Jeg har læst alle indlæg igen og lavet en optælling på dette lille forum og har lavet nogle notater på www.amino.dk/forums/p/38304/277668.aspx#277668.

Jeg er jo også bare en iværksætter, som har startet aktivitet om SMBA-selskaber.

Mig hjælper du i hvert fald ikke.

Heller ikke Hans.

Jørgen Olsen er formentlig også bare en ny iværksætter, som du her tiltaler på på uhøvisk vis.

Jeg håber, at du - Peter Revisor - tager min kritik konstruktivt, og at vi alle bør arbejde positivt og konstruktivt for forretningsudvikling, da der fremover bliver hårdt brug herfor.

Jeg tror da gerne, at du med din energi kan få en langt mere positiv effekt på erhvervslivet og at det relativt nemt kan opnås. Du kunne eksempelvis som mig studere Årsregnskabsloven, de mange relaterede  love, de mange eksisterende selskabsformer og skrive et sammenhængende indlæg med logiske konklusioner.

Vi undergår alle forandringer i meninger og metoder og udvikler os til det bedre. Forhåbenligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ejler!

Jamen jeg tager den skam stille og roligt.

De meldinger jeg har fået lyder lidt anderledes...men nok om det.

Jeg mener nu, at jeg har givet mig i den retning, at jeg godt kan se, at i et I/S kunne en SMBA-konstruktion

måske være gavnligt. Dog vil jeg altid her anbefale en advokat som rådgiver. 

Jeg er ikke fjendtlig indstillet over for dig, og beundrer din ihærdighed, som jeg også har udtrykt i en anden tråd.

Synes da, at du har forbedret dig til det positive i mine øjne, idet du ikke spammer alle mulige tråde mere.

Stadig kan jeg ikke se, at iværksætteren.der er sig selv og f.eks. vil starte et enkeltmandsfirma, skal stille med en yderligere

stifter for at etablere et SMBA. De problemer dette kan afføde, er beskrevet andetsteds her på Amino.

Lige nu sidder jeg og laver regnskab for et SMBA, hvor en af dine gode venner har solgt et  "skuffeSMBA", som

er godkendet i EogS med kun een stifter.

Hvilke problemer dette vil medføre, kan jeg ikke lige overskue.

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Beklager jeg ikke har noget sagligt at bidrage med i denne omgang.

Jo det har du. Din soberhed og saglige indlæg taler for sig selv og står i dette tilfælde i skærende kontrast til de negative indlæg, som du kommenterer.

Der er sådanne saglige og pragmatiske revisorer/regnskabsfolk, som de mindre virksomheder har brug for.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I denne debat efter dette indlæg går Bent og jeg i dybden med selskabsjuridisk fægteri:

www.amino.dk/forums/p/30044/277267.aspx#277267

Jeg synes det er interessant men måske "knirketørt".

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Andetsteds på Amino kører det ellers løs med denne nymodens selskabstype. Det kom frem da en gut ville ha et ekstra selskab, udover det han i forvejen havde, men ikke havde til Aps. kapitalen, der var så et holding selskab. Jeg mente så det ville være lidt omsonst at forsøge sig med et ekstra selskab, sådan lidt for sjovt--- da der jo ikke er den kapitalmæssige baggrund, kan det være lidt ligemeget, - det fik jeg da godtnok tæsk for af flere såkalde kloge hoveder.

Min holdning er at det man laver ikke bare skal være ordentligt, men også se sådant ud overfor skat etc.

Det er vel også lidt skat der skal finde ud af hvad det dersens nye nu er.

Thorkil

 

Thorkil
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkil!

Er ikke lige helt med på, hvad du hentyder til?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

"Grunden til jeg vil have et andet selskab er at mit nuværende driftselskab skal der fokuseres 100% på de forretningsområder vi har kørende allerede nu, men jeg har små sideforretninger som jeg gerne vil køre seperat - dog ønsker jeg at ikke blot at køre disse i et personlig eget selskab, da jeg ikke ønsker og hæfte personligt hvis det en dag skulle gå dårligt, eller man ryger ind i en eller anden form for tvist."

Hmmm -er vel en plausibel og logisk ønske for at oprette et nyt firma.

Den struktur som Bendtsen efterlyser er en meget forekommende struktur som SKAT oplever/ser hele tiden. Det er da naturligt at adskille forskellige forretningsområder fra hinanden.

Thorkil:
Det er vel også lidt skat der skal finde ud af hvad det dersens nye nu er.

SMBA - Nyt ???? Nyt er det ikke - Der har bare flere som ser det som en fordel at anvende dem.

Henrik

Side 14 ud af 15 (146 indlæg)