Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Canonical - skal jeg bruge det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :)

jeg har en kategori med insektglas. 

Jeg får snart mange flere forskellige slags insektglas. 

Jeg har indtil nu ikke brugt det der canonical, men bør jeg gøre det? Vil gerne have ranket min kategoriside frem for hvert enkelt produkt... skal hvert enkelt insektglas så have en canonical til kategorien?

Mvh. Mark

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Var der nogen af jer der havde betragtninger på canonical, f.eks. på om mine insektglas produkter skal canonical til min kategori med insektglas?

mvh. Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Canonical er normalt brugt til dubletter på ecommercesider. Det er ikke helt meningen at man skal styre linkjuice med det, og ifølge MOZ er det ikke sikkert at det vil ske korrekt.
De skriver at der ikke foreligger nogen officiel forklaring fra Google omkring. Nogen siger at det virker andre siger at det ikke virker.

"Unfortunately, it's hard to say if link-juice is being passed, given the mixed signal. I'm afraid there's no great way to measure it, at least on the level of the individual link"

Min erfaring er at kategorisider som regel ranker højere end produktsider, så du kan måske hellere fokusere på at skabe noget godt og brugbart indhold i dine tekster.
Hvis du vil eksperimentere med canonical, så ligger der altså ingen umiddelbar præcedens for at det virker at styre alle produktsider over til kategorisiden.
Dog kan du være heldig at Google bruger følgende, som de skriver om ensartede sider:

"F
or at forenkle sporing af data for et enkelt produkt/emne. Med en række forskellige webadresser er det mere udfordrende at få konsoliderede metrics for specifikt indhold."





Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Så tilbageretter je det jeg har Lavet.. produkterne røg også ud af produktsitemappet Da jeg havde lavet canonical på dem..

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på at dine produktsider så ikke bliver meget tynde og ligner hinanden meget (duplicate). Så vil canonical eller noindex på de produkter, som du sælger færrest af og som ikke har unik tekst være at foretrække sammen med en stærk kategoriside og gode unikke tekster på de mest populære produkter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)