Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal Amino overleve?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Når jeg ser på besøgsstatistik - for mig selv, som jo er eneste mål JEG har - for hvor meget Amino bruges - så har den været totalt stabil - og ligget i ca 15.000 per måned - Nu er den over 4 mdr droppet under 1000 - Det kunne være mig der har trættet alle ud, men den tror jeg ikke på, for interaktion fra trådstartere per faktisk svar, er ikke ændret. Det som er ændret mest, er laaaangt færre indlæg generelt i Amino.

Det hænger givet sammen med facebook iværksætter sider i masse vis, f.eks IVS med 60.000 mere eller mindre aktive medlemmer, men det hænger nok også sammen med hele formen OG de kolosalt mange forstyrrende rene spam reklamer som tydeligt på dette billede.

Jeg ved Amino er på dem, men omvendt, hvis ikke der kan skabes en automatik der spotter disse og lukker dem, så kunne I overveje at lade plusfolk tage ansvaret og give dem en knap ud over - anmeld  stop - pause - til slet. Jeg ved det kunne være risiko hvis nogen misbruger og sletter indlæg de bare er sure over, men det ville rydde hurtigere op Billedet her er ikke specielt - det er ofte det antal spam mod de få faktiske tråde. Alternativt gøre det lettere for jeres egne administratorer at slette - og finde IP blokader

Jeg ved ikke om Amino selv kan sige noget om den samlede aktivitet, om den faktisk er ved at gå død. Det er synd, for der er langt bedre kvalificerede svar og længere svar her på Amino, end på facebook generelt  vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John for dette indlæg. 

Det skulle jeg også skrive, men den manglende opbakning/vilje af crew vedr. SPAM har påvirket, at jeg ikke gider.

Tænk, de er så flittige med at fjerne tråd fra "ikke Plus medlemmer", men slapper fuldstendig af ved disse spam indlæg.

Uforståeligt.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

en time senere.....

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Ja vi har store problemer med spam og vi fjerner manuelt 20-30 stk hver dag. 

Vi lancerer nogle ændringer i næste uge, der bør stoppe de fleste spam-mails. 

Så det glæder jeg mig til!

De bedste hilsner

Martin

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville nok sige at give det til alle plus medlemmer ville være for risikabelt, men hvis man sætter nogle krav i form af minimum x antal indlæg og været medlem i x antal tid, vil det hjælpe en del mod risikoen.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Det skulle jeg også skrive, men den manglende opbakning/vilje af crew vedr. SPAM har påvirket, at jeg ikke gider.

Det synes jeg ikke du kan være bekendt. Jeg er ikke i tvivl om at Crew gør hvad de magter / kan nå.

Og ordet “gider” er ikke et iværksætter ord  

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke mange der sidder manuelt og piller spam ud mere. Det meste foregår via machine learning, f.eks. via Microsoft Content Moderator. (som i øvrigt er billig).
https://azure.microsoft.com/en-us/services/cognitive-services/content-moderator/
Den kan også oplæres.

Ellers er der klassikeren som via API kan genkende spam : 
https://akismet.com/development/

Så det er egentlig ikke så meget en opgave for hverken guldmedlemmer eller crew synes jeg, handler mere om at få implementeret noget software. Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke i tvivl om at Amino slås mod det alt I kan  - det var bare tanken, om det kunne lettest. Jeg ved at administratorer har skrevet, at det ikke er nok at vi vælger Stop bruger eller stop tilbud (relativt enkelt at gøre) men at man skal anmelde - og det er mere tidskrævende da man der skal ind og skrive noget både i emnelinje og indhold, til administrator 

Måske man kunne få en knap  - anmeld spam - som man bare kunne klare med ET tryk, hvis det er det der skal til for at adm hurtigt ser disse - men hvor man ikke skulle ind og nærmest lave et indlæg

Bare for at gøre det lettere at få dem væk, indtil machine learning og andet godt kan hjælpe endnu bedre

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En "Anmeld" - knap er meget effektiv spam-control. Det har jeg været med til at programmere på forskellige forums og det fungerer 110%.

Det fungerer rent teknisk bare ved at posten bliver sat på pause (unpublished), indtil en moderator har kigget på den og enten godkendt, eller skrottet den. Det er ultra nemt at implementere.

Og den måde det fungerer på idag, er alt for kompleks for brugeren, fordi brugeren både skal tage ejerskab på anmeldelsen og lave overskrift og forklare. Brugeren er jo logget ind, så kan moderator jo kontakte brugeren hvis der er spørgsmål. Moderator kan jo se hvem der har logget anmeldelsen.

Facebook har IMO den bedste metode.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg ved ikke om Amino selv kan sige noget om den samlede aktivitet, om den faktisk er ved at gå død. Det er synd, for der er langt bedre kvalificerede svar og længere svar her på Amino, end på facebook generelt 

Det må også være et spørgsmål om udviklingen. Der er mange internetfora, der er bukket under for sociale medier. Folk er ofte travle og stressede, så de vil have svar her og nu, og der er dine muligheder ganske enkelt bedre på Facebook. Et eksempel kan være de der "Jeg skal bruge 100 t-shirts senest i morgen"-indlæg, som du aldrig ville få succes med på Amino.

Jeg ser faktisk flere problemstillinger for Amino.

Hvad kan Amino tilbyde, som Facebook ikke kan?

Aktiviteten er langt højere på Facebook og du har samme muligheder for at stille spørgsmål som på Aminos forum. Nu siger du godt nok at "Det er synd, for der er langt bedre kvalificerede svar og længere svar her på Amino", men det tvivler jeg på, du kan finde belæg for. Nu skal vi heller ikke undervurdere FB-grupperne. I øvrigt er folk allerede på Facebook, fordi det tilbyder så meget andet. Derfor skal der en ekstra indsats til, hvis man skal lokke brugerne hen på Amino.

Indhold/undersider på Amino

Hvis vi tager et hurtigt kig på Amino's hovedmenu, så har de enkelte punkter ganske enkelt hård konkurrence, og de fleste, hvis ikke alle, står bare i skyggen for bedre alternativer. Blogs-siden består af en række blogs med vidt forskellige emner, så det er næsten umuligt, at alle er relevante for den enkelte. Kvaliteten af de enkelte blogs er OK, men når der bliver offentliggjort én blog om ugen, og kun 1/3 er relevant for mig, så er det sjældent, jeg bruger tid på denne.

Næste er Virksomhedsbørsen, som linker til en helt andet side - så spørgsmålet er, om den overhovedet fortjener plads i hovedmenuen? Vi har Regnskab, som indholder funktioner, jeg til enhver tid ville finde andre steder. Hvorfor skulle jeg finde valutakurser på Amino??? Events må vi vel også bare erkende er flyttet over til Facebook. Og så er der en række andre menupunkter, som jeg i 7+ år har været inde på en enkelt gang eller to. 

Det, jeg prøver at sige, er, at jeg har svært ved at tyde kernen af Amino. Jeg kan ikke se, hvad målet er udover at være et iværksætterforum.

Og når vi nu er ved snakken, så føles det begrænset, hvad der bliver gjort for at skaffe besøgende og aktivitet i det hele taget. Det er ikke alle blogs, der bliver delt på Amino's Facebookside, der bliver ikke delt interessante debatter fra Amino's forum (hvis der da er nogen), der bliver ikke delt interessante iværksætternyheder og der bliver ikke delt selvproduceret indhold. Det virker som om, at alt aktivitet skal skabes af brugerne selv, og hvis det er tilfældet, så er det dømt til at fejle.

Personligt logger jeg på Amino regelmæssigt, men det er måske i virkeligheden fordi, at jeg har svært ved at glemme de gyldne dage, hvor der næsten dagligt blev skabt massevis af interessante debatter. Lige nu går der desværre langt tid imellem.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)