Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender et lager i Tyskland?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Søren H:

Ved et Call-off Stock lager skal man ikke være momsregistreret, har man et Konsignationslager skal man.


Lager/pakning og forsendelse af egne vare i DE med efterfølgende salg til kunder i DK – er ikke indbefattet i overstående lager typer.
Den danske kunde faktures for en ydelse, hvor der ikke skal tillægges moms (dette er godkendt af Finanzamt) og kræver ikke tysk registrering



Enig med Søren.

Man skal dog være opmærksom på at det endnu ikke er alle EU-lande, som accepterer denne forenklet procedure endnu. Derfor skal man være ops på hvad reglerne er i det enkelte EU-land. Det ligger i kortene at proceduren bliver en del af EUs kommende momsreform fra 2022.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:

Fashion-Seller:

Det kan så ikke lade sig gøre, det du beskriver der. Der er momsfrihed, hvis der er tale om varer, der fragtes over grænserne, bemærker der kan kræves dokumentation for transporten, eller online services.

Fragt, lagerleje og andet, der sker i et land, kan ikke afregnes momsfrit.

Desuden skal du som dansk firma momsregistreres i Tyskland, såfremt dine varer står på et tysk lager og afsendes derfra, det kan slet ikke betale sig med den slags setup. Enten er shoppen i DK, inkl lager, administration osv, eller også i DE. Det andet drukner i administration, dokumentation og unødvendig bureaukrati...

Beklager men det er altså ikke korrekt.

Ved et Call-off Stock lager skal man ikke være momsregistreret, har man et Konsignationslager skal man.

Lager/pakning og forsendelse af egne vare i DE med efterfølgende salg til kunder i DK – er ikke indbefattet i overstående lager typer.
Den danske kunde faktures for en ydelse, hvor der ikke skal tillægges moms (dette er godkendt af Finanzamt) og kræver ikke tysk registrering

Skulle den danske kunde ønske at starte salg i Tyskland fra det tyske lager – så skal der laves en tysk moms registrering.(Firma)

Er det Finanzamt i Flensburg, som har godkendt dette? Jeg kender to, som har fået afvist et sådan setup af Finanzamt der. Så lidt underligt, hvis du har en godkendelse :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fashion-Seller:
Jeg kender to, som har fået afvist et sådan setup af Finanzamt der


Call-off Stock, hvor man ikke skal være momsregistreret, har været implementeret i tysk ret siden 1. januar 2018. De tyske myndigheder tabte i 2016 et par sager i Bundesfinanzhof om spørgsmålet. Bundesministerium der Finanzen meldte i slutningen af 2017ud at de tager afgørelserne til efterretning, men at man strikt ville se på om betingelserne for et call-off stock er opfyldte.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Fashion-Seller:
Jeg kender to, som har fået afvist et sådan setup af Finanzamt der


Call-off Stock, hvor man ikke skal være momsregistreret, har været implementeret i tysk ret siden 1. januar 2018. De tyske myndigheder tabte i 2016 et par sager i Bundesfinanzhof om spørgsmålet. Bundesministerium der Finanzen meldte i slutningen af 2017ud at de tager afgørelserne til efterretning, men at man strikt ville se på om betingelserne for et call-off stock er opfyldte.

Fedt mange tak for info, deres ansøgninger ligger i årene 2015-2017, så det er måske derfor, at udfaldet er forskellige :)

Så blev jeg så meget klogere, og nu kan 2 jeg kender måske få deres ønsker opfyldt! :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!:-)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)