Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning pga. Mangel på reel ejer

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Breve koster - og sende til privat e-boks forudsætter jo man har givet dem den og bedt om at få besked når der var noget i selskabets eboks
Det virker som om en del tror, at et selskab er det samme som en selv. Der kan være 100 ejere for den sags skyld - som skulle have 100 breve eller email til hver ejeres private email som styrelsen da ikke har

Det er og bliver ejere/ledelses ansvar, at sætte sig ind i regler. Der er mange - læs gerne disse 12 - og jeg tror som du vil se du sikkert har andre ting du ikke opfylder - og vil mene at arbejdsskadeforsikringen skulle finde ud af du havde virksomhed og ikke tegnet en sådan forsikring (rent gæt fra mig) og at de inden skulle ringe til alle forsikringsselskaber - og sådan kunne man blive ved -. har du en lovpligtig ejerbog korrekt udfyldt på din adresse

Problemet er,. at det er så let at stifte, at alle bare gør det, uden der stilles krav om nogen form for viden - eller man lige gider sætte sig ind i, hvad man skal, når nu man vil drive selskab og IKKE selv skulle hæfte for noget

Fremad vil man næppe kunne stifte uden reel ejer - det er integreret - men stadigt uden forsikring, uden ejerbog, glemme moms, glemme 0 indretning af løn  - og den reele ejer kan også være en helt gal eller tidligere person og og Smile 

Jeg synes det skulle være krav, at alle skulle tage et lille kørekort https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfKogB8iguCpJquAnhQv303NOuhPiZJxG4st2hTPYU1qTfSBA/viewform bare som et eksempel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jacob_juul:

Ja. Man kunne feks sende et brev eller en e-mail om at der er nyt vigtigt på eboks. Det kan automatiseres

Jeg er ikke på nogen måde IT-haj, men jeg har da formået at opsætte både min personlige og selskabets e-boks så der kommer en notifikation på e-mail. Jeg tror faktisk man kan få hjælp hos borgerservice hvis man ikke kan finde ud af det.

Jeg kan slet ikke følge dig i, at det ikke allerede er automatiseret!

 

Og jeg skal da heller ikke ligge skjul på min holdning. Det lugter langt væk af dårlige undskyldninger og manglende ansvar. Som selvstændig og kapitalejer er der nogle regler som skal følges, herunder oprettelsen af en e-boks, og det kan aldrig andre end den selvstændiges eget ansvar at sætte sig ind i de pligter der følger med. 

Der findes et hav af vejledninger til det at drive selskab i DK på nettet, dertil kommer et forum som dette. Med andre ord, der findes i min bog nærmest kun dårlige undskyldninger for ikke at have styr på minimumskravene til et selskab.

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du misser min pointe. Jeg skrev at jeg er klar over det er mit ansvar. Men undrer mig over at de kan finde ud af at sende mig en besked om at min eboks er blevet lukket. Men ikke om at der er vigtige beskeder der.

Og... jeg fulgte faktisk en sådan guide da jeg oprettede mine selskaber.

Jeg ville elske en officiel guide fra erhvervsstyrelsen. Hvis der findes sådan en har jeg ikke kunne finde den.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper_nl:
Ja. Man kunne feks sende et brev

Se det virkede.

Nu har jeg læst på andre medier, at flere kende også med mange "nuller", har fået annulleret gæld til det offentlige.

Der er flere, der har skrevet: "De kunne bare sende et girokort". Den digitale postkasse virker jo åbenbart ikke, uanset rang og formue.

Nej, den "røde" Post virkede og klokken kunne sættes efter "ham/hende".

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)