Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til stregkoder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle på Amino

Finder der en eller flere, der kan fortælle mig, hvordan jeg integrerer andre virksomheders produkter med stregkode i mit egen webshop?

Idéen går, som udgangspunkt, ud på, at lave en webshop, der sælger andres produkter (efter aftale), som indeholder en stregkode. Når kunder køber produktet via min webshop skal de kunne modtage produktet med original stregkode fra leverandøren, som kan scannes korrekt. Jeg går ud fra, der skal være en eller anden form for samspil mellem mit system og leverandørens evt. ved hjælp af installation af en driver/api. Men jeg er ikke super it-kyndig, så hvis nogle kunne pege mig i den rigtige retning, vil det være en stor hjælp.

Venlig hilsen
Princeps
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En stregkode er ikke andet end en række tal. Læseren oversætter bare stregerne til tal. Stregkoden er kun vigtig for dig hvis du plukker varen på et lager og skal sikre at den er korrekt plukket.

Stregkoden kan også indholde info om vægt - det ser du eks. i supermarkedet når du køber kød hvor du kan have 2 pakker som er næsten ens, men hvor der måske er 100 gram mindre i den ene pakke. Så vil du på stregkoden kunne se forskellen.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Princeps

Ud fra det du skriver er det lidt svært at vide om du vil på klæbe en etikette på emballagen, eller om kunden bare skal kende stregkoden

Du skal gemme leverandørens stregkodenummer i dine vare oplysninger, så hver gang varenummeret bliver solgt udskrives stregkoden via en stregkode printer, eller på fakturaen/følgesedlen som kunden modtager.

Venlig hilsen

Søren Rasmussen

Tilmeldt 14. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Tak for svar. Så jeg skal i princippet have fat i leverandørens stregkodenummer og så gemme det i mit eget system?

VH

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er kun leverandøren der kender stregkodenummeret, da det både indeholder landekode, leverandør samt artikkel nummer som minimum 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)