Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tiden efter afsluttende skiftesamling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Dec 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Har et hurtigt spørgsmål omkring konkurs af et ApS.

Dekret datoen 16-1 2018
Afsluttende skiftesamling 12/12

Spørgsmålet lyder på hvor lang tid der går fra firmaet er "under konkurs" til "opløst"

Grunden til dette er fradraget ved tab af anparterne.

Håber i kan hjælpe :-)

God weekend derude.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jepsen:
Spørgsmålet lyder på hvor lang tid der går fra firmaet er "under konkurs" til "opløst"

Det er meget forskelligt.

Bøje Nielsen tog 10 år. Han var dog stadig solvent efter og fik xxx mio.

Men nogle er kort tid, andre 1 år.Jeg har indsat fra et lokalt firma. Har fjernet firmadata. Men dato er bevaret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

der kan gå 6 mdr eller mere - men kan også gå hurtigt - ofte som her - med afsluttende skiftesamling 12/12-2018 hvor regnskabet vel er godkendt og udlodninger vel så også har fundet sted se mener jeg ret hurtigt den konkursramte bliver registreret som opløst i Erhvervsstyrelsens register og konkursbobehandlingen afsluttes. - men du kan jo selv skubbe på også ved at være over kurator og høre til sagen

Der er næppe tvivl om at det så bliver i år og så kan du jo forskudsregistrere tabet - som med andre ting man venter som indtægt / udgift og dermed regnes det jo ind i skatten. Skaden er nok ikke stor, når der var afsluttende samling i dec 2018 og værste der kan ske er jo, at du så for forskudsregistreret noget du ikke får i selvangivelsen, men med de datoer lyder 2019 klart nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)