Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpagtning / forsikring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra hvilket tidspunkt har forpagter ansvar for løsøre. Fra dispositionstidpunktet udlevering af nøgler ? eller fra kontraktens ikrafttrædelse ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør fremgå af kontrakten ret klart, og normalt vil udlevering af nøgler og disposition over det som befinder sig bag låsen vel være samme

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Dispositions tidspunktet og kontraktens ikraftrædelse er ikke den samme. Forpagter modtog nøglerne og dispositionsretten 1 mdr før kontraktens ikrafttræden, Efter at forpagter fik nøglerne har der været indbrud.  Jeg mener at forpagter skulle forsikre løsøre fra det  tidspunkt de modtager nøgler. Forpagter mener at de først er ansvarlige fra kontraktens ikrafttrædelse. Så spørgsmålet er hvem har ansvaret for løsøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil mene det er en kontraktfejl ikke at have specificeret hvem der havde ansvar i den periode fra at forpagter både fik dispositionsret og nøgler og til kontraktstart - og tør derfor ikke sige der er en klar facitliste. 
Normalt ville man aftale, at hvis nogen får disposition og nøgle til alt fra et hus til en forpagtet forretning, så aftales det, at forbrug overgår til forpagter/kommende ejer overtager nøgler og disposition - Derimod vil inventar vel generelt være dækket af ejerens indbo så længere det er ejerens aktiver - med mindre forpagter har opttråd uforsvarligt
Jeg ville derfor hælde til at udlejer/ejer vel burde have indbo forsikret indtil det forpagtede overgik til en anden - men også, at det klart burde fremgå af kontrakt - hvem der skulle forsikre hvad, af de forpagtede aktiver og lokaler

Hvis ikke andre tør sige sort og Hvidt svar, så ville jeg mene det var klogt at høre en advokat - hvis ikke parterne mødes på midten og slår halv skade fordi beløbet måske ikke er så stort, at en advokat er relevant - og så i alle fald klart afgør fremtidens forsikringspligt - og beløb der skal være forsikret evt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar,

Jeg vik dog tilføje at forpagter på dispositions tidspunktet havde overtaget drifts omkostninger. Vand el,mm,

Forpagter har tillige betalt et mindre beløb for at overtage før tid. Jeg tror dog jeg vil følge dit råd om at slå halv skadeø

Mvh Bent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ansvaret for at der ikke er skabt klarhed i forpagtningskontrakten

påhviler, der der har udfærdiget kontrakten i.h.t. en gammel og

fornuftig "koncipistregel".

Så har forpagteren skrevet den ufuldstændige kontrakt, er det

som udgangspunkt bortforpagterens problem, at løsøret ikke er forsikret.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)