Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS/APS - Drift + holding: ingen omsætning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Da jeg læser til bygningskonstruktør, så er det nærliggende, at jeg laver noget relevant arbejde ved siden af. Derfor påtænker jeg at starte en lille tegnestue op, da jeg har gode muligheder for dette, da jeg kan arbejde på min skole. Her vil jeg målrette private med tegninger ift. byggetilladelser og lignende.

Derfor kigger jeg efter en virksomhedsstruktur, som er fordelagtig for mig. Jeg vil på sigt gerne oprette flere selskaber, og derfor ville jeg umiddelbart køre med et holdingselskab

Jeg er klar over, at der muligvis kommer ændringer på området for IVS, hvilket jeg har med i min betragtning. 

Der hvor mine største tanker ligger er, at jeg ikke er sikker på, at der er omsætning fra dag 1. Jeg vil dog gerne have et selskab bag det, da jeg føler det giver noget autoritet. Er der nogle, der har nogle tal på, hvad det eventuel skal koste at holde et selskab kørende med 0 i omsætning? Hvis jeg eventuelt ikke får nogle kunder? Jeg vil jo gerne undgå at skulle betale 10.000 om året i administration, hvis jeg kan undgå det.

Hvad har folk af idéer og tanker?

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Storm:

Hej Aminoer,

Da jeg læser til bygningskonstruktør, så er det nærliggende, at jeg laver noget relevant arbejde ved siden af. Derfor påtænker jeg at starte en lille tegnestue op, da jeg har gode muligheder for dette, da jeg kan arbejde på min skole. Her vil jeg målrette private med tegninger ift. byggetilladelser og lignende.

Derfor kigger jeg efter en virksomhedsstruktur, som er fordelagtig for mig. Jeg vil på sigt gerne oprette flere selskaber, og derfor ville jeg umiddelbart køre med et holdingselskab. 

Jeg er klar over, at der muligvis kommer ændringer på området for IVS, hvilket jeg har med i min betragtning. 

Der hvor mine største tanker ligger er, at jeg ikke er sikker på, at der er omsætning fra dag 1. Jeg vil dog gerne have et selskab bag det, da jeg føler det giver noget autoritet. Er der nogle, der har nogle tal på, hvad det eventuel skal koste at holde et selskab kørende med 0 i omsætning? Hvis jeg eventuelt ikke får nogle kunder? Jeg vil jo gerne undgå at skulle betale 10.000 om året i administration, hvis jeg kan undgå det.

Hvad har folk af idéer og tanker?

De bedste hilsner

Frederik

Nu ved jeg ikke hvor meget regnskab, indberetning m.m. du selv kan lave? størstedelen af omkostningerne ved selskaber uden drift ligger her, for der skal laves regnskab for hvert selskab, regnskaberne skal indberettes, derudover skal der laves selvangivelser for hvert selskab. Derudover skal du formentlig have bankkonto i selskabets navn og det er heller ikke gratis.

 

Umiddelbart lyder det som overkill at stifte et selskab, endnu mere et holdingselskab oveni, til det formål du nævner. Dit eneste argument, som jeg læser dit indlæg, er at et selskab udstråler autoritet i forhold til en personlig virksomhed, og den præmis tror jeg på ingen måde er sand. Det er dig som person der skal sælge et produkt, om du gør det gennem en personlig virksomhed eller et selskab kan jeg slet ikke se har nogen betydning overhovedet? 

 

Derudover kan jeg ikke se at du har nogen nævneværdig risiko, som en erhvervsforsikring ikke kan afdække i hvert fald, som gør selskabskonstruktionen mere fordelagtig end en personlig virksomhed. 

Så min holdning til dit spørgsmål er; hold dig til en personlig virksomhed og drop selskabstankerne til de bliver mere relevante.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå efter ApS - da den nye lov kommer til at kræve opsparing på 40 t inden 2020 = bruge + 50 t overskud som bindes - hvor man formentlig med fordel kan stifte ApS for 40 fra en gang i foråret (samme lov) og ApS giver langt mere tillid end IVS. Jeg ville f.eks aldrig tage en kostruktionstegning fra et IVS som ikke havde alle mulige garantier og måske personlig sikkerhed (og måske knapt fra et ApS men jeg tror folk falder mere over IVS som har skaffet sig møg-ry)Tænk hvis du laver tegning over en bærende dims (dipper) eller andet - så tegn forsikring først og fremmest og så kan det køre personligt næsten

Hvad det koster vrøvler jeg lidt videre om her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Og her lidt overvejelser til det med at mene du skal starte konglomerat og have holding klar http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

god vind med det i alle fald

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nye lov? Det bliver spændende at se hvornår den kommer og hvad indholdet bliver. Det tyder på at enigheden om, at der skal gøres noget ved IVS er en større udfordring for den gode Rasmus Jarlov, når det kommer til at opnå opbakning til hvad der skal ske. (Jf. dagens Børsen).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt linke til det? Jeg har ikke set tvivl - tidl har hele regering og DF klart bakket op om den ny lov om IVS. Det er ikke spørgsmålet om revision som du her taler om, for der er der megen tvivl og uenighed, men hvad IVS og lidt nye regler for personlig virksomhed har jeg ikke kunne se tvivl nogen steder?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Nu ved jeg ikke hvor meget regnskab, indberetning m.m. du selv kan lave? størstedelen af omkostningerne ved selskaber uden drift ligger her, for der skal laves regnskab for hvert selskab, regnskaberne skal indberettes, derudover skal der laves selvangivelser for hvert selskab. Derudover skal du formentlig have bankkonto i selskabets navn og det er heller ikke gratis.

 

Umiddelbart lyder det som overkill at stifte et selskab, endnu mere et holdingselskab oveni, til det formål du nævner. Dit eneste argument, som jeg læser dit indlæg, er at et selskab udstråler autoritet i forhold til en personlig virksomhed, og den præmis tror jeg på ingen måde er sand. Det er dig som person der skal sælge et produkt, om du gør det gennem en personlig virksomhed eller et selskab kan jeg slet ikke se har nogen betydning overhovedet? 

 

Derudover kan jeg ikke se at du har nogen nævneværdig risiko, som en erhvervsforsikring ikke kan afdække i hvert fald, som gør selskabskonstruktionen mere fordelagtig end en personlig virksomhed. 

Så min holdning til dit spørgsmål er; hold dig til en personlig virksomhed og drop selskabstankerne til de bliver mere relevante.

Jeg har baglandet klar ift. bogføring og det daglige arbejde, der ville være. Dog går jeg ud fra, at der er krav om revisor til årsregnskab? Det er ihvertfald, hvad jeg kan læse mig frem til. 

Jeg er klar over, at det på nuværende tidspunkt er overkill at starte det op med holding. Jeg ved dog, at jeg senere kommer til at benytte dette. Det er dog bare et spørgsmål om det er 1-3 år ude i fremtiden.

Tak for dine bemærkninger.

De bedste hilsner

Frederik 

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

https://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/214762/artikel.html?utm_source=forside&utm_campaign=nyhed_01


Det er så værd at bemærke, at det åbenbart ikke er ministeren, som har travlt siden DF har fremsat forslag til afstemning, der pålægger ministeren at afskaffe muligheden for at stifte IVS senest fra 1/7 2019.....

Ah - men læser du det som at der er meget tvivl om at IVS nedlægges og nye krav for gamle?

Det er vel blot den kendte diskussion om hvorvidt det så giver fornuft at nedsætte ApS krav til 40.000 kr eller det skal blive ved 50.000 - som så sikkert også bliver kravet for opsparing i IVS HVIS Jarlov skulle vinde den snak 

Jeg ser intet i det som peger på, at IVS kan forsætte eller ikke skal have krav om opsparing for eksisterende - blot om det skal være 40 t eller 50 t og om samme skal gælde ApS som nyt kapitalkrav - ser du andet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærker blot at Rasmus Jarlov efter 3 måneders drøftelse ikke har formået at samle flertal for hvordan et lovforslag om afvikling skal ske af IVS. Man kan så undres over hvad der skiller parterne af siden af det er DF som har stillet beslutningsforslag (behandles i morgen) om at ministeren skal afskaffe muligheden for stiftelse af IVS inden 1/7 2019. Bemærker da også at der er rejst tvivl om der sker ændringer før næste folketingsvalg.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt OK - jeg ser faktisk kun tvivlen om ApS grænse skal ned eller ikke - mange siger det er pjat - men jeg TROR forlaget kommer som det står i lovforslagskalenderen helt ult feb. Med eller uden nedsat ApS grænse
Både S og som jeg husker det SF er med i stop for IVS så det er nok mest ApS grænsen der driller, men lad os se
Lovkataloget siger ult feb - og erhvervsministeriet bekræftede det i alle fald i sidste uge - men lets see

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)