Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår stopper oprettelsen af IVS selskaber?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår kan man ikke oprette IVS selskaber mere? Synes jeg har hørt både 1. januar og 1 juni.

Kom gerne med en kilde til svaret

Mange tak på forhånd..

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da forslaget end ikke er fremstillet i folketinget endnu, så er der tilsvarende ingen præcis horisont. Seneste nyt er at der er kommet lidt modargumentation i debatten imod afskaffelsen.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Da forslaget end ikke er fremstillet i folketinget endnu, så er der tilsvarende ingen præcis horisont. Seneste nyt er at der er kommet lidt modargumentation i debatten imod afskaffelsen.

Lovkataloget er nu ret klart fra folketinget - det kommer i sidste halvdel af februar. Mig bekendt er der ikke argumentation mod afskaffelsen heller - det må du meget gerne linke til. Jeg følger den nemlig meget gerne.

Eneste jeg har set er at DF IKKE vil gå med til at ApS kapital nedsættes til 40 t (det var regeringens sukker) og derfor kræver IVS bort uden nedsat ApS kapital, og DET kan sagtens sinke lovforlaget - som dog så fra DF kræves fremsat inden midten 2019 uden sænking af ApS kapital, hvilket det kan se ud som om, der er flertal for, uden om regeringen måske

Det som er nok så vigtigt i afgørelse om man vil stifte IVS er:

IVS har fået tilsmudset navnet ganske meget hos leverandører og banker

IVS vil - når loven vedtages - formentlig feb - juni - med 90% sikkerhed få krav for bestående allerede stiftede IVS om opsparring af - enten 40 t (hvis det bliver ny ApS kapital krav) eller 50 t - formentlig inden udgangen af 2020 = det vil binde mellem 50 og lidt over 60.000 kr af overskud i ny stiftede 1 krone selskaber, og det er der mange der ikke vil klare hvis man ser historik for IVS. De vil så blive lukket hvis det ikke lykkes.
Det gør i min øjne ApS mere aktuelt - hvis man på nogen måde kan skaffe den kapital her og nu

Lovforslaget i nuværende form fremgår side 18 http://www.stm.dk/multimedia/Lovgivning_-_Folketings_ret_2018-2019.pdf

Erhvervsministeriets nylige svar til mig er her - men som nævnt kan det skydes hvis DF ikke kan få fastholdt 50 t kravet til ApS

Kære John

 

Tak for din henvendelse.

 

Det fremgår af lovprogrammet 2018/2019, at lovforslaget fremsættes primo februar 2019:

 ”Ændring af selskabsloven og CVR-loven (Afskaffelse af iværksætterselskaber, nedsættelse

af minimumskrav til anpartsselskabers selskabskapital og indførelse af krav

om en kontaktbar adresse for enkeltmandsvirksomheder m.v.) (Feb I)

 ”Det foreslås med lovforslaget, at muligheden for at stifte nye iværksætterselskaber afskaffes,

og at minimumskravet til anpartsselskabers selskabskapital sænkes. Derudover indføres der en

overgangsperiode på 2 år for nuværende iværksætterselskaber, hvor de skal opbygge en minimumskapital

svarende til minimumskapitalen for anpartsselskaber. Desuden indføres der krav

om en kontaktbar adresse for enkeltmandsvirksomheder, og der indføres mulighed for at slette

enkeltmandsvirksomheder uden kontaktbar adresse.”

 Venlig hilsen

Jeppe Madsen

 

 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

".. DF kræves fremsat inden midten 2019 uden sænking af ApS kapital, hvilket det kan se ud som om, der er flertal for, uden om regeringen måske...".


Det flertal er svært at se når A nok kan se problemerne med IVS men hellere vil finde en løsning på disse end afskaffe IVS (ordføreren fra A i sidste uges debat i FT).

ET eller andet sted er det "åndssvagt" at lade en grænse på 10.000 kr. være et problem. Bliv enige og få fastsat en dato og nogle overgangsregler så usikkerheden fjernes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:


ET eller andet sted er det "åndssvagt" at lade en grænse på 10.000 kr. være et problem. Bliv enige og få fastsat en dato og nogle overgangsregler så usikkerheden fjernes.

ja det lyder tosset rent faktisk - men i FT er alt muligt - Man ville tro noget blev “handlet af” den ene eller anden vej - men uskkerhed i en eller anden form, det er der og JA kom med klarhed og overgansreger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dine altid fyldestgørende besvarelser John. God jul:-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)