Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 spørgsmål til opstart af trappevask

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg har længe gået og tænkt over, at starte med at udbyde trappevask. I første omgang ville jeg starte med, at hænge flyers op på hoveddørene til diverse ejendomme i området, og på den måde prøve at få nogle kunder. Jeg er kun 20 år og er i gang med et sabbatår, hvor jeg pt. arbejder deltid på en restaurant inde i byen. Trappevasken er altså tænkt som endnu et deltidsjob, hvis jeg altså kan få nogle kunder. 

Jeg har lidt spørgsmål, som jeg gerne vil høre andres svar på: 

1. Skal jeg oprette et IVS eller enkeltmandsvirksomhed? Eller noget helt tredje? Jeg har jo ikke rigtig nogen stor risiko ved at starte op. Jeg har fundet mig en rygstøvsuger, som jeg vil investere i og ellers skal jeg bruge lidt andre ting også. Men der er altså ikke tale om en kæmpe bunke penge. 

2. Rygstøvsugeren jeg har kig på, er med ledning. Dvs. at jeg skal bruge en strømkilde i de ejendomme jeg kommer ud til. Er der nogen, der har erfaring med sådan noget? Oplyser man lige det til ejendommen, og medregner det i sin pris?

3. Vand skal jeg også bruge. Igen det samme som #2. Jeg laver vel bare en aftale om, at hente vand i kælderen eller noget og medregner det i min pris?

4. Jeg har tænkt på, at starte med en pris på 250-300 kr. pr. trappeopgang. Er det for meget eller for lidt? Kan se at mange andre firmaer tilbyder, at sende et uforpligtende tilbud til ejendommen, hvilket som regel også inkluderer andre services. I og med, at jeg kun tilbyder trappevask, er min pris så realistisk?

5. Ift. flyers på hoveddørene, så er det den nemmeste ting jeg kan komme på lige pt., hvis jeg gerne vil i gang og prøve at få nogle kunder uden at skulle investere i diverse it-baserede tjenester, men virker det? Tror I jeg vil kunne få nogle kunder på den måde? 

Håber nogle vil give sig tid til, at hjælpe mig med mine spørgsmål!

Dbh. Andreas 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

#1 du skal oprette en enkeltmandsvirksomhed.

#2 mig bekendt bruger de ikke støvsugere. jeg bor i en boligforening, de vasker trappen og fejer alt skidt sammen en gang om ugen, de har ingen støvsuger.  det er ikke nødvendigt, og desuden er der heller ingen stik i opgangen. :)

#3 efter min mening skal du vel nok betale et minimalt beløb for vandet :) ja du laver da bare de aftaler du kan!

#4 ingen anelse, prøv at finde et rengøringsselskab og spørg hvad deres priser er, og faktisk ville jeg anbefale at du måske får job i et af de firmaer. nu kommer vi til punkt 5

#5 at finde kunder, som 1 mands firma, det er et stort opslidende arbejde. du kan fantisk kun smide flyers i folks postkasser, og den slags plejer folk bare at sige "nå" og så smide ud.   du har nemlig overset noget:

hvis du vil vaske trapper hvor der er en opgang med mange lejere, skal du have alle beboerne i opgangen med på ideen.

de har i forvejen en vicevært, og muligvis vasker han trapperne. også hvis det er en privat boligforening, så har de for længst en ordning, så skal du tilbyde en lavere pris end den de betaler nu.

det bliver op ad bakke, men held og lykke!

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Jeg kan se at du kan stave uden fejl og har et dansk navn, allerede det burde give dig en fordel.

Og så skal du nok overveje om prisen ikke skulle være pr etage, 300 kr for 20 etager er meget billigt :)

Men i stedet for at sælge på pris, så skal du sælge på kvalitet. Opbyg en historie om de produkter du bruger, sørg for at vælge de gode miljøvenlige og allergivenlige produkter.

Skab et brand, istedet for et luderfirma.

Overvej hvor meget der skal gøres rent, taler vi kun trapper eller er rengøringen også aftørring af gelænder eller trappelister osv. osv. 

Og ligeledes med tidsplan og information til dine kunder, det skal være sådan at hver opgang får et forhold til dig, man vil altid gerne vide hvornår trappevaskeren kommer,  evt. ved en webside eller vha. et afkrydsningsskeme på tavlen.

Skil dig ud på kvalitet og stabilitet istedet for pris.

Jeg tror på ingen måde det bliver op af bakke, veludført arbejde er en mangelvare i dag :)

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge to

Mange tak for de brugbare svar! Jeg er indstillet på, at det bliver hårdt arbejde, men jeg vil alligevel give mig i kast med det. Jeg har allerede en del erfaring med trappevask, da jeg faktisk har vasket trappen i min opgang de sidste mange år. Jeg er perfektionistisk, og har derfor altid vasket trappen så godt som overhovedet muligt, og det har jeg selvfølgelig tænkt mig at blive ved med. På den måde vil jeg gå efter, at levere kvalitet! 

Jeg har endnu et par spørgsmål: 

1. Skal jeg bare oprette et CVR og alt det der nu? Eller skal jeg starte med, at få lavet nogle flyers og få dem hængt op?

2. Og ift. flyers: må jeg så ikke hænge den på ejendommens hoveddør, men kun smide dem i folks postkasser?

Mange tak!

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan bare oprette firma, hvis der ingen omsætning kommer, så bliver det bare en nul-indberetning

nej du må ikke hænge noget op, men hvis der er en tavle i opgangen må du benytte den.

du skal bare smide flyer i postkasserne.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

Hej begge to

Mange tak for de brugbare svar! Jeg er indstillet på, at det bliver hårdt arbejde, men jeg vil alligevel give mig i kast med det. Jeg har allerede en del erfaring med trappevask, da jeg faktisk har vasket trappen i min opgang de sidste mange år. Jeg er perfektionistisk, og har derfor altid vasket trappen så godt som overhovedet muligt, og det har jeg selvfølgelig tænkt mig at blive ved med. På den måde vil jeg gå efter, at levere kvalitet! 

Jeg har endnu et par spørgsmål: 

1. Skal jeg bare oprette et CVR og alt det der nu? Eller skal jeg starte med, at få lavet nogle flyers og få dem hængt op?

2. Og ift. flyers: må jeg så ikke hænge den på ejendommens hoveddør, men kun smide dem i folks postkasser?

Mange tak!

Opret CVR, inden du skal sende første faktura. Det tager 5 minutter.

Drop flyers. Du skal have fat i vicevært eller administrator og så skal du overbevise dem. Alt andet er spild af penge og tid.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)