Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføre jeg køb af varevogn?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg købte i Q4 2018 en varevogn på guleplader i mit nyoprettede selskab. Hvordan bogføre jeg den og indberetter til skat, så jeg kan få moms retur? 

Mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsmæssigt som alle andre køb - du må vel have købt med moms før - Hvis du har en regning med moms fra dansk leverandør så bogfører du købet med fakturadato på en konto med dansk købsmoms - Selve beløbet kan du skulle afskrive hvis det er over 13.500 kr for 2018 - da der så afskrives med 25% og ikke bilens fulde pris som udgift.

Hvis du generelt er i tvivl om afskrivning og hvordan du får din moms retur (ved at angive moms til skat) så find en billig online bogholder der vil tage den del over for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Momsmæssigt som alle andre køb - du må vel have købt med moms før - Hvis du har en regning med moms fra dansk leverandør så bogfører du købet med fakturadato på en konto med dansk købsmoms - Selve beløbet kan du skulle afskrive hvis det er over 13.500 kr for 2018 - da der så afskrives med 25% og ikke bilens fulde pris som udgift.

Hvis du generelt er i tvivl om afskrivning og hvordan du får din moms retur (ved at angive moms til skat) så find en billig online bogholder der vil tage den del over for dig

vh John Hannover

Tak for svar.

Når beløbet skal afskrives over flere år, skal jeg så fortsat indberette hele momsbeløbet til skat med det samme? Altså når købet blev lavet i q4 2018 får jeg så hele momsen retur i q1 2019? 

Mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt der skal afskrive - (og er med moms) bogføres helt noRomalt så du får momsen retur som du skriver - og så flyttes den del UDEN moms - som skal afskrives, fra udgifter ned til status - men brug en proff bogfører

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)