Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg være mistroisk ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop modtaget en større ordre i mit danske firma. Ordren kommer fra en svensk virksomhed. Jeg har tjekket SE nummert i ViES databasenn og alt ser fint ud. Undtagen at leveringsadressen er forskellig fra firmaets officielle adresse.

Jeg har talt i tlf med køberen og han udgiver sig for at være indkøbschef for virksomheden, men hans mails bliver sendt fra en gmail konto. Og han betaler upfront. Skal jeg være bekymret eller skal jeg bare sende varen afsted uden dansk moms ? Eller er der andre ting jeg skal tjekke for ikke at stå med skægget o postkassen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du beskriver lyder lidt mistænkeligt. Hvor har du fået indkøbschefens telefonnummer fra? 

Hvordan vil kunden betale?  Hvor er leveringsadressen i forhold til den officielle adresse?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring dog til virksomheden (hovednummer) og spørg efter manden.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Han ringede til mig. Men det svenske tlf nr han ringede fra er ukendt på degulsider.se. Leveringadressen er stadigvæk i Sverige. Han tilbyder at betale via paypal eller via kreditkort. Før varen bliver sendt afsted. 

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg forsøgt, men jeg træffer ikke nogen på firmaets hovednummer. Og de har vist hellere ikke nogen hjemmeside. Han siger de lever af at sælge engros til andre virksomheder i Sverige.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele lyder meget mistænkeligt. Du kan teste om han er seriøs ved at bede ham lave en bankoverførsel. 

prøv at få kontakt til hovednumret mandag hvor folk med sikkerhed er tilbage efter ferien.

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er bankoverførsel ikke risikabelt for køber? Jeg har selv engang afvist en leverandør pga den eneste betalingsmetode de tilbød var forudbetaling via bankoverførelse. Der har desværre været en del sager hvor sælger ikke har sendt varen, og så er pengene jo tabt. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedthas:
Er bankoverførsel ikke risikabelt for køber?

Jo det kan det være, men hvis man handler med dig må han jo mere at du er seriøs.  De betalingsmetoder kan tilbyder er risikable for dig.

Hvor stor en ordre er der tale om?   Hvad type produkter? 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han er villig til at betale før du sender. Så har jeg svært ved at se andet end du har dit på det tørre? Hvordan skulle du kunne komme i problemer?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HansPedersen:

Hvis han er villig til at betale før du sender. Så har jeg svært ved at se andet end du har dit på det tørre? Hvordan skulle du kunne komme i problemer?

Hvis der nu foregår noget CEO-fraud eller lign. hvor der bliver overført via bank. At man får pengene før levering af varerne betyder på ingen måder at man har lov til at beholde pengene.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)