Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der problemer i, at min ven bliver en del af virksomheden om et halvt år?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Jul 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg skal inden længe stifte virksomhed, da mine affiliate-projekter efterhånden har taget så meget fart, at der ikke er nogen vej udenom.

Som tingene er lige nu, ønsker min ven og jeg at drive projektet sammen. Han skal dog ud at rejse et halvt år, og vi ved begge to, at der kan ske meget på et halvt år. 

Vi ønsker derfor at vente med at indlemme ham som medejer af virksomheden til om et halvt år, hvis han stadigvæk er sikker til den tid.

Er dette helt uproblematisk, eller skal vi tænke os grundigt om?

Der er tale om et IVS-selskab, hvis det har nogen relevans.

Ejer af temptations.dk.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er ganske enkelt at sælge en del af et IVS til en anden person. For at være forberedt vil jeg foreslå at du etablerer selskabet med en selskabskapital på f.eks. 100 kr så det er nemmere at dele.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Jul 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen! 

Ejer af temptations.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Jul 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyttig info. Tak for det! 

Som tingene går lige nu, bør det dog ikke blive det store problem at opbygge et overskud i den størrelsesorden i løbet af den tid. 

Ejer af temptations.dk.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:


Overvej om IVS stadigt er godt valg eller om I skal have et ApS - ellers skal der formentlig bindes 50-60.000 kr overskud før skat inden 2020 udgangen hvis ny lov som ventet vedtages

Ved du hvornår lovforslaget skal behandles? er det i år eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

lovkataloget siger februar og det er samme svar erhvervsministeriet har givet mig i mail MEN siden da har DF krævet at nedsat ApS kapital til 40.000 skulle udgå, og det "sukker" vil regeringen ikke gerne taget ud af loven. DF har så krævet at lov om stop for IVS skal være fremsat og behandlet i første halvår 2019 senest, men de forhandler for at se om de kan få det til enighed til opr. tidsplan februar

Her ministeriets svar til mig

Kære John

 

Tak for din henvendelse.

 

Det fremgår af lovprogrammet 2018/2019, at lovforslaget fremsættes primo februar 2019:

 

”Ændring af selskabsloven og CVR-loven (Afskaffelse af iværksætterselskaber, nedsættelse

af minimumskrav til anpartsselskabers selskabskapital og indførelse af krav

om en kontaktbar adresse for enkeltmandsvirksomheder m.v.) (Feb I)

 

”Det foreslås med lovforslaget, at muligheden for at stifte nye iværksætterselskaber afskaffes,

og at minimumskravet til anpartsselskabers selskabskapital sænkes. Derudover indføres der en

overgangsperiode på 2 år for nuværende iværksætterselskaber, hvor de skal opbygge en minimumskapital

svarende til minimumskapitalen for anpartsselskaber. Desuden indføres der krav

om en kontaktbar adresse for enkeltmandsvirksomheder, og der indføres mulighed for at slette

enkeltmandsvirksomheder uden kontaktbar adresse.”

 

Venlig hilsen

Jeppe Madsen

 

 

 vh John Hannover




6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremsættes nok som planlagt og så udvalgsbehandling. Jokeren er vel om der bliver udskrevet folketingsvalg her i foråret og ikke mindst resultatet deraf.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Det fremsættes nok som planlagt og så udvalgsbehandling. Jokeren er vel om der bliver udskrevet folketingsvalg her i foråret og ikke mindst resultatet deraf.

ved vi hvor S står her? enhedslisten støtter afskaffelsen men S - SF og R er jeg ikke klar over hvor står? jeg ville tro den type i alle fald er noget regering og DF gerne vil have igennem inden valg - men måske S også vil se det som lyset hvis de skal være afhængige af DF som jo er primusmotor langt hen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I debatten før jul erkendte A et problem, men ikke at det nødvendigvis skulle være afskaffelse. Det var jo også A som stod bag indførslen af IVS. Støj er så at DF vil have Justitsministeren indover qua problemer med social dumping og A peger på store problemer i forhold til hyrevognsbranchen, hvor IVS skulle være særdeles udbredt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)