Skat og privat hævning i I/S virksomhed - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd "

Skat og privat hævning i I/S virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 564
Tilmeldt 26. sep 14
Indlæg ialt: 136

Skrevet 11-01-2019 kl. 12:19

Hej. 

Hver måned laver jeg en privat hævning fra min I/S virksomhed, som udgør min løn. 
Er der nogle der kan fortælle mig om jeg skal oplyse det til skat i min forskudsopgørelse/årsopgørelse og i så fald hvor?
Eller går det blot ind under virksomhedens under- eller overskud?
Der er jo en rubrik der hedder "Lønindkomst", det er nummer 201. Men der skal det vel ikke stå?

Amino-karma 175.671
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.289
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 11-01-2019 kl. 20:29

Med mindre du indberetter løn som er aftalt i ejer aftale - fra IKKE DIN   men JERES I/S så har det ikke betydning for overskud til skat overhovedet hvad du hæver- det er helt underodnet for skatten

læs evt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  som vil sætte dig langt mere i stand til at forstå skat og moms og alt muligt andet i et I/S

vh John Hannover

Amino-karma 564
Tilmeldt 26. sep 14
Indlæg ialt: 136

MadsAAA
Skrevet 12-01-2019 kl. 01:11

Nej okay. 
Men vil det så sige jeg bare skal indberette overskud/underskud til skat? Og ikke andet?

Amino-karma 175.671
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.289
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 12-01-2019 kl. 10:22

i princip ja - der er dog lidt flere felter - men korrekt at hævninger hvis du bruger alm I/S skatteordning (uden VSO som er kompliceret og som du så vil kende til) ikke har spor med skat at gøre  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :