Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR udgiver din adresse på nettet

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Amino'er!

Som udgangspunkt udgiver Erhvervsstyrelsen private adresser på cvr.dk, også selvom man har navne- og adressebeskyttelse. Naser Khader og en snæver kreds af folk med PET-beskyttelse skulle være den eneste undtagelse de gør.

Hvis man er en privat person, er der så nogen kendt metode, hvor på man kan undgå diverse stalkere fra nettet? Altså at undgå, at ens private adresse bliver udgivet. Mit gæt vil være, at man skal oprette et firma i et andet land, hvor ens adresse ikke offentliggøres af deres myndigheder, som så ejer det danske selskab man egentlig vil oprette. Findes der andre og evt. lettere løsninger?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil drive virksomhed, er det kun rimeligt, at du også tilkendegiver for omverdenen hvem du er.

Hvis du ikke ønsker dette, kan du jo blive lønmodtager.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du har adressebeskyttelse, kan du nu få skjult din adresse i CVR registret, ved at skrive til Erhvervsstyrelsen og anmode om det. Der kom en lovændring sidste år som gjorde dette muligt. Jeg har selv skjult min adresse i CVR uden problemer.

Jeg må ikke få lov til at poste URL'er, men søg på Adressebeskyttelse og CVR. (f.eks. advodan.dk/nyheder/2018/2/ny-mulighed-for-at-beskytte-din-privatadresse-i-cvr/)
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dejlig fordomsfuldt og nedladende svar. 

- Har du hørt om stalking? 

- Så Kurt Westergaard må ikke drive forretning i Danmark? 

- Har du hørt om vidnebeskyttelse? (Hint: Du vælger ikke selv, om du vil vidne imod LTF eller en rockerpræsident. Du har pligt til det, hvis du bliver indkaldt) 

Det står jo stadig frit for andre, evt. banker og andre om de vil samarbejde med mig, hvis de ikke kan se min adresse i CVR eller på anden vis. Desuden bliver man jo ikke straffri i lovens forstand, bare fordi ens adresse ikke står offentligt på internettet

Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tusind tak, det var jeg ikke klar over!

Tilbage i 2015 sloges jeg med dem, hvor de hårdnakket påstod, at jeg nærmest skulle have PET-beskyttelse for at få det skjult. Men det lader til, at problemet nu er blevet løst. Tak for svaret.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ikke Kurt Westergaard.

Hvordan forventer du at overholde forbrugeraftalelovens § 8, stk. 1, nr. 2 (hvis du handler med forbrugere), og momsbekendtgørelsens kap 12 (når du skal udstede en faktura - gælder alle handelstyper)?

Jeg ser meget frem til dit svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gik spørgsmålet oprindeligt på privatadressen. Den adresse kan du så adskiller fra din forretningsadresse.

Problemet var vel ikke at fremstå synligt som ejer, stifter mv. Det har så været muligt siden sommeren 2018.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier: Spørgsmålet var ikke rettet mod dig. Det er korrekt, at adresserne kan være forskellige, men det er langt fra givet. Det var dog noget, som trådstarter passende vis kunne have brugt tiden på at finde ud af. Kæmpe cadeau.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:
Hvis du har adressebeskyttelse, kan du nu få skjult din adresse i CVR registret, ved at skrive til Erhvervsstyrelsen og anmode om det. Der kom en lovændring sidste år som gjorde dette muligt. Jeg har selv skjult min adresse i CVR uden problemer.

Jeg må ikke få lov til at poste URL'er, men søg på Adressebeskyttelse og CVR. (f.eks. advodan.dk/nyheder/2018/2/ny-mulighed-for-at-beskytte-din-privatadresse-i-cvr/)

korrekt men alle der kan vise en legitim interesse (ex handel, tilgodhavende mm) kan få den oplyst ved at vise den legitime interesse i at kende privatadressen  og så skal man jo kunne kontaktes på anden vis i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, men hvis du handler med en virksomhed vil du vel sjældent have en interesse i at kende ejerens privatadresse? Det er jo virksomheden du skal kunne komme i kontakt med.

Under alle omstændigheder vil stalkere og rockerpræsidenter ikke længere kunne se adressen, hvilket virker til at være trådsstarterens ønske.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)