Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Dropshipping

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er interesseret i at sælge nogle børnebøbler som jeg har fået produceret. Møblerne har jeg stående på et lager i DK
Jeg ønsker at sælge dem som dropshipping, da de prismessigt ikke klan klare en markup på de normale 2,5
Jeg er dog lidt på bar bund med reglerne/normalen om dropshipping.

Er der nogen der måske kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

1. hvad er avancen/ markup typisk for børnemøbler?
2. Hvordan udregnes avancen - ud fra prisen før eller efter moms?
3. Hvem betaler fragten til slutkunden? der er jo en rimelig stor fragt på møbler, så hvis jeg sælger til en forhandler der eksempelvis har en standart fragt på 30kr hvordan skal det så hænge sammen med min fragt som er 250 kr

På forhånd tak :-)
Sofie
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofia.

Tror vist du er galt i byen.

30 kr i fragt ? Ikke engang hvis du købte et usb stick ville du få denne fragt pris.

Fragt priser ligger på 49kr og derop efter.
Nogen tilbyder gratis fragt hvis du køber for et bestemt beløb.

Anyway. Det er kunden der betaler for fragten med mindre du tilbyder gratis fragt. Normal tilbyder man gratis fragt hvis kunden køber for et bestemt beløb.

Udregning kan se sådan her ud:

Pris: 100kr
Fragt 10kr
Dinpris 110 kr
Drift 40%~ 110 x 0.40 = 154 kr
Profit 20% ~ 154 x 0.20 = 184.8 kr
Salgspris uden moms : 184.8 kr

Moms 25% = 46.2 kr
Salgspris med moms : 231 kr

Dette er bare et eksempel.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke svare på spørgsmål nr 1, men jeg tror det er næsten det samme som tøj

Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Skygge Madsen
Tak for svar.
fragten var bare et eksempel for at demonstrere at der er ret stor forskel, alt efter hvilket produkt der skal sendes. :-)

Lad os antage en forhandler har 10 forskellige dorpshipping aftaler - en med os eksempelvis med en dyr fragt og en med en der eksempelvis sælger USB stik som man må gå udfra er temmelig billig - altså alla de 49,-.
Hvordan vil forhandleren håndtere fragt priserne for disse to meget forskellige varer (lad os antage han ikke kører med "fri fragt")

Ved du hvad avancen for forhandleren er på andre danske produkter ved dorpshipping?

mvh Sofie
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofiebetty:
Hej Skygge Madsen
Tak for svar.
fragten var bare et eksempel for at demonstrere at der er ret stor forskel, alt efter hvilket produkt der skal sendes. :-)

Lad os antage en forhandler har 10 forskellige dorpshipping aftaler - en med os eksempelvis med en dyr fragt og en med en der eksempelvis sælger USB stik som man må gå udfra er temmelig billig - altså alla de 49,-.
Hvordan vil forhandleren håndtere fragt priserne for disse to meget forskellige varer (lad os antage han ikke kører med "fri fragt")

Ved du hvad avancen for forhandleren er på andre danske produkter ved dorpshipping?

mvh Sofie

1 det er ikke sandsynligt at samme dropshipper har USB stik og stole f.eks  det er kun de helt helt store som kan have det, ellers skal det være en med fokus på det du vil sælge så shoppen er kendt for det

2 Forhandler kører så en fragt som er vareafhængig så der sikres fuld fragt for større tungere ting

3 Avance kan nok ikke besvares. Det er OK at tjene 100 kr per vare hvis man sælger 1000 om dagen men ikke hvis man sælger EN så den vil blive krævet sat efter samlet forventet indtægt, og med dyre ting skal man i sagens natur finde en rigtig god forhandler, og det kan være svært med møbler at finde en god dropshipper tror jeg.

4 jeg ville overveje min egen shop og satse op SEO og facebook mm evt sammen med en fysisk butik eller to som du måske kan få til at tage varen ind - evt i kommision som jo svarer til dropshipping, de betaler først ved salget.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Du kan ikke regne på avancen, på den måde fordi det kommer an på hvad du sælger.

avancen ved eksempel tøj er større end IT.

Og det kommer også an på hvilke priser du får forhandlet dig frem.

Sidste ende så kigger forbrugeren på hvor kan jeg få det billigst.

Fragten vil altid være dyre på stor/tunge ting end på små/lette ting.

Hvis du sælger den ene mdr masse lamper som koster 75 kr fragt og den anden mdr masse sofaer som koster 250 kr i fragt - det er en variabel omkostning.

Det er ikke ligesom en fast lagerleje hver mdr.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Men igen jo flere pakker du sender , jo bedre kan du forhandle dig til billigere fragtpriser.

Som john siger..

Du bliver nød til at prøve dig frem.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan give dig et tip hvad jeg har prøvet.

Jeg havde en aftale med postnord som hentede mine pakker hver dag og så fik jeg en regning engang om ugen.

De sørgede for at måle dem og veje dem så de kunne udregne en pris fordi når jeg solgte et usb stik og en computerskærm så ville der være stor forskel i fragtprisen.

Men jeg går ud fra hvordan dette ville blive regnet ud til kunden på webshoppen?

Jo simpel. Du pakker en af hver af de ting du sælger, måler og vejer dem. Indtaster oplysningerne på postnord's hjemme side (lade som om du ville købe en label) og disse oplysninger taster du ind på webshopping funktion. Så hver gang du sælger disse ting, dukker de op automatisk.

Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok tak - jeg bruger også post nord.

Må jeg lige høre dig om dit regnestykker herunder, de 231 er jo prisen uden fragt til slutkunden ikke? hvor kommer de så ind? Den udgift har jeg jo når jeg skal sende til kunden.


Pris: 100kr
Fragt 10kr
Dinpris 110 kr
Drift 40%~ 110 x 0.40 = 154 kr
Profit 20% ~ 154 x 0.20 = 184.8 kr
Salgspris uden moms : 184.8 kr

Moms 25% = 46.2 kr
Salgspris med moms : 231 kr



lægger forhandleren den på herefter? Hvis vi siger der er for 49,- fragt så vil forhandleren sælge varen fra sin hjemmeside som pris: 231 + fragt 49,- ialt 280,-


og hvis det er rigtig forstået og jeg skulle fakturere en forhandler med dropshipping på 20% (ifølge dit eksempel samt med en fragt på 49kr)
ville det se sådan her ud:

154 kr + moms = 192,5 + 49 fragt = ialt 241,5

Undskyld de mange spørgsmål, jeg er meget taknemmelig over du gider bruge tid på det :-)

mvh Sofie
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sofie.

Du må gerne stille alle de spørgsmål du vil, også i fremtide, jegkan også give dig sparing hvis du har brug for det.

Vedr. Fragt så er den ikke med i regnestykket da den er variable. Den bliver tillagt til sidst.

Grunden til at den bliver tillagt til sidst er fordi " hva'så hvis en kunden køber 5 forskellige ting med 5 forskillige priser med 5 forskillige størrelser/vægt. Derfor kan den ikke indregnes med salgsprisen. Dog kan du indregnes par procenter til fragt i hver produkt for at undgå at du misser noget hvor du ender selv med at betale.

Og nej de 20% er til dig.

Hvis du kigger på min pris så de 100 kr alt hvad din leverendør skal have og de 10kr er hvad det koster at få det fra levenerandør hjem til dit lager/butik.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)