Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma med minimal udtræk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et rigtig fint fuldtidsjob, som er langt oppe i topskatten. Ved siden af kører jeg lidt virksomhed, som giver 20-30 k om måneden. Jeg har derfor ikke brug for at skulle trække penge ud, så mit spørgsmål er hvilken selvskabsform er bedst egnet. Og hvilke muligheder har jeg får at lade pengene blive i firmaet, gerne 15 års tid til jeg skal pensioneres, og derfor ikke er oppe i topskat mere. Tænker om man kan sætte penge ind på pension, uden at trække løs, invistere hele overskud .. Hvad ville i gøre? 

På forhånd tak, Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge VSO hvis du har personlig virksomhed som jeg må gå ud fra du gør med den omsætning (kan ikke være uden moms vel) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html det virker skattemæssigt som selskab (faktisk lidt bedre) hvis ikke det er risiko du skal afdække, hvor selskab kan være fordel - men dyrere, mere kompliceret og offentligt regnskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Du kan da også med klar fordel spare op i ratepension eller/og livrente som er fradrag i topskat http://finansiel.blogspot.dk/2017/12/selvstndiges-pension.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller du kunne køre VSO

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg kan i hvert fald skitsere mulighederne i at drive din "ved siden af" virksomhed som et ApS. I det scenarie vil du fakturere dine ydelser, og du behøver ikke trække løn ud. Overskuddet beskattes hvert år i selskabet med 22% og du vil altså kunne spare noget i retning af 250 tkr op i selskabet hvert år. Med denne lange tidshorisont, vil det være naturligt at investere dem - f.eks. i børsnoterede værdipapirer.

At have pengene i selskabet giver dig nogle frihedsgrader.

Du kan vælge at udbetale noget af det opsparede overskud som udbytte (beskattet med 27% for de første ca 53.000 - eller 106.000 hvis du er gift, derefter 42%). Det giver god mening hvis du ikke har anden aktieindkomst. 

Du kan også begynde at udbetale dig selv løn eller selskabet kan investere i andre unoterede selskaber (f.eks. startups).

Det ville nok være klogt lige at tage en samtale med en revisor. F.eks. skal du lige have vurderet om den virksomhed du driver i praksis kan risikere at blive betragtet som et lønmodtager-forhold.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
Det ville nok være klogt lige at tage en samtale med en revisor. F.eks. skal du lige have vurderet om den virksomhed du driver i praksis kan risikere at blive betragtet som et lønmodtager-forhold.


Ja supervigtig for det vil være meget meget dyrt skattemæssigt hvis det faktisk er lønmodtager forhold i skats øjne

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
Du kan vælge at udbetale noget af det opsparede overskud som udbytte (beskattet med 27% for de første ca 53.000 - eller 106.000 hvis du er gift, derefter 42%). Det giver god mening hvis du ikke har anden aktieindkomst. 

ja lidt - Overskud i ApS skat 22% og så kan der betales udbytte - ikke før med 27% og ja det giver mening hvis man slet ikke har anden aktie/udbytte indkomst for så rammer man ca 40% som bundskat- derefter rammer man med 42% (45% hvis socialdemokratiet kommer i regering) og det er så med selskabsskat først = topskat ialt

Jeg ville holde mig til pensionsopsparring først - det giver fuldt værn mod topskat indtil man går på pension og til den tid kan man fordele det så man stadigt undgør topskat
med 15 år til pensionen som jeg mener trådstarter skrev er der tilmed mere at hente end besparelse på hele topskatten med et helt nyt ekstra pensionsfradrag

Pensionsfradraget omfatter alle indbetalinger op til 70.000 kroner på fradragsberettigede pensionsordninger, dvs. ratepensioner eller livrenter. Fradraget indfases langsomt. I 2018 er fradraget fastsat til 20 procent, i 2019 er fradraget 22 procent, og fra 2020 lyder fradraget på 32 procent. Fradraget er et ligningsmæssigt fradrag og trækkes fra i den skattepligtige indkomst.

Hvis ikke det er nok - og det kan jo være hvad som helst ved brug af livrente - så ville jeg bruge enkeltmands og VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html  men ja  ApS er alternativ hvis vi er sikre på der ikke er noget der ligner lønmodtager forhold i det
Trådstarter kan checke https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html om der kunne være tale om det eller ej

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
Tak for de gode svar. Har forskellige kunder så bør ikke være lønforhold. Med henblik på pension, er der en max procent af løn eller kan man godt blot trække ud til pension uden løn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

til livrente kan du indsætte alt du vil - blot - hvis du ikke gør det fast hvert år med en 10 år aftale - så skal et stort beløb fradragsmæssigt fordeles over 10 år - til ratepension er det som jeg husker det 55.900 for 2019 - en sådan konto kan du få lavet i banken gratis og så siden investere beløbet via aktier eller andet i depot

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med lidt forskellige "tekniske" muligheder skitseret, så vil jeg foreslå dig at du prøver at tænke 5-10-15 år frem. Du har tilsyneladende en indkomst hvor mange ting kan lade sig gøre, så prøv at tænke lidt "crazy". Er du lyst-fisker og vil du gerne tilbringe din pensionisttilværelse med at fange laks i Canada? Vil du gerne sidde og kode-nørde på en eksotisk strand i vinterhalvåret? Et det et sommerhus i Tisvildeleje der trækker?

Tag de tanker med til en rådgiver, så I sammen kan finde den bedste vej frem.

Det er muligt at du allerede nu i din nuværende bank kan blive tilknyttet "private banking" hvor den slags spørgsmål bliver diskuteret.  

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skulle tro du kendte mig, er lyst fisker og gerne i Canada😁

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)