Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura i stedet for reklamation???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en ting fra min arbejdsplads jeg slet ikke kan forstå, og på sin vis håber jeg kan overbevise ejeren om er ulovligt så det kan stoppe.

Vi har en underleverandør hvis ordre system selv har en funktion hvor man kan oprette en reklamation over varer med defekter osv. Men ejeren af virksomheden jeg arbejder på gider ikke bruge det system, i stedet for udsteder han en salgsfaktura med moms på og det hele til leverandøren, som når de så udsteder en kreditnota på den defekte del, laver ejeren for virksomheden jeg så arbejder i også en kreditnota på den faktura han har udstedt.

Det virker helt hen i vejret, når der er et reklamationsystem fra leverandørens side, og når de faktura ejeren udsteder ikke stemmer overens med de priser vi indkøber til osv. han udsteder fakturaen på vores salgspriser, men vi får selvfølgelig kun en kreditnota vores vej på indkøbspriser, derfor stemmer det ikke, og er utrolig svært at stemme af når vores faktura ikke stemmer med leverandørens.

Så er der ikke nogen som kan linke til noget lovtekst om at dette er ulovligt, så jeg kan tvinge vores ejer til at bruge vores leverandørs reklamationssystem, og så få stoppet dette galimatias, det kan da ikke være rigtigt at udstede fakturaer på moms som så kommer med i momsregnskabet og vi så skal betale i moms osv. totalt gak gak. 

Tilmeldt 21. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
What det lyder godt nok ikke som helt rent mel i posen....
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint andet arbejde faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

SarahF:
What det lyder godt nok ikke som helt rent mel i posen....

  

Det er helt rent, bare utroligt dumt, jeg har gennemgået det, det er tydeligt at se det er den måde han lettest kan finde ud af at lave en reklamation. Det har ikke noget med at snyde, men bare utroligt dumt at gøre det på. Men der er ikke nogen måde jeg kan overbevise ham om at det er dumt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

gå nu til en revisor  nej det er IKKE fuldt lovligt at sende en faktura som modvægt mod en reklamation  -det må KUN ske ved kreditnota fra firmaet og inden Ravn den sure komme og beder om dokumentation - så nej - jeg kan ikke søge link hver gang men NEJ faktura må ikke sendes som erstatning for at modtage en kreditnota ved en reklamation - og så bare tro det eller ej - ELLER vent på nogen der modsiger MED links osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

gå nu til en revisor  nej det er IKKE fuldt lovligt at sende en faktura som modvægt mod en reklamation  -det må KUN ske ved kreditnota fra firmaet og inden Ravn den sure komme og beder om dokumentation - så nej - jeg kan ikke søge link hver gang men NEJ faktura må ikke sendes som erstatning for at modtage en kreditnota ved en reklamation - og så bare tro det eller ej - ELLER vent på nogen der modsiger MED links osv

vh John Hannover

Super tak, jeg skal mødes med vores revisor i løbet af denne eller næste uge, så tager jeg det op med ham, så håber jeg han kan overbevise ejeren om at stoppe.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)