Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerskift i virksomheden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino
For omkring 9 måneder siden, ansøgte jeg om stiftelse af et CVR nummer (på daværende tidspunkt var jeg 17 år gammel).
Jeg ventede og ventede - ringede for at rykke efter en afgørelse fra Statsforvaltningen flere gange, men måtte til sidst opgive kampen mod systemet efter 5 måneder, da jeg intet svar havde fået...
Min virksomhed blev så oprettet i min fars navn, men nu hvor jeg er fyldt 18 år, kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig, at den står i mit eget navn.

Hvordan er reglerne for det, og hvordan fungerer det? Skal jeg igennem møllen en gang til ...


Vh
Kasper
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er væsenligt mere enkelt, når du er fyldt 18 år.

Du kan oprette en enkeltmandsvirksomhed på virk.dk på nogle få minutter.

Som udgangspunkt skal ALT af værdi sælges fra din fars virksomhed til din virksomhed til den reelle værdi.

---

Har din far oprette et selskab (IVS, ApS, A/S) kan han sælge hele selskabet til dig.

Ejerændringen skal indberettes via virk.dk

---

Vær opmærksom på at forældre kan give børn op til 67.500 kr. afgiftfrit i gave i 2019, hvilket måske kan bruges til at overdrage virksomheden på lidt bedre vilkår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

For at undgå skatteproblemer ved overdragelsen, så gå til revisor og hør om det rigtige ikke er at få lavet et generationsskifte.

Husk alle aftaler skal flyttes i nye CVR, Bank, betalingsløsning, kunder, leverandører osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)