Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af nuværende CVR- /IVS/APS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino.

Har forsøgt at starte en enkeltmandsvirksomhed og har så fået et fysisk brev tilbage fra SKAT om en masse ting de skal have retur før jeg kan få er CVR. Kan dette virkelig passe? Han vil have et fysisk møde med mig inden, og dette har han først tid til i slut februar....!

Det kan jeg simpelthen ikke vente på og det går mig utroligt meget på, så jeg tænkte. Vil det være lovligt at overtage/købe en IVS virksomhed? Og derefter ændre navn på den og starte min virksomhed under det CVR.nr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lovligt at købe et eksisterende IVS
Der kan så være skeletter i skabet som er svære at opdage og de følger med. - hvorfor købe og ikke stifte?
Banken kan sige nej til at forsætte forholdet
Har du skatte/moms gæld kan skat kræve sikkerhesstillelse når du overtager
IVS får formentlig ny lov så det skal opspare 50.000 kr bunden kapital inden udgangen 2020 = kræve lidt over 60.0000 kr af dit overskud - Jeg ville vælge ApS

Jeg har aldrig hørt skal ville have fysisk møde før oprettelse af enkeltmands - så uden at kende årsagen, er det umuligt at sige, hvor meget af nissen der følger med over hvis du øger et IVS.

Både skat og Bank mm bliver opmærksomme på det normalt ved ændring i ejerforhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde vente til mødet, da skat kan tvang lukke dit selskab og kræve værdier derfra.

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom til at vælge momsdatoen fra d. 01.10.2018, derfor det var problematisk. Jeg fortæller ham så at han kan ændre datoen til dagens dato og lade mig få CVR, men kræver stadig et møde? Det er godt nok underligt.

Jeg har ikke drevet selskab førhen, men har styr på det, da familien har flere.

Jeg har ingen gæld.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SKAT kan ikke tvangslukkes et selskab. Det er Erhvervsstyrelsen som via skifteretten kan lukke virksomheder. SKAT kan alene nægte momsregistrering.

Om grund til møde - Så er registreringsfasen jo et af de områder, som SKAT har fået flere midler til at styrke. Det kan være alt muligt som kan udløse kontrol, registrering bagud, branche mv.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat kan sagtens anmode ES om en lukning.

Sjovt nok at skat føre flere retssager for at få værdier ud af selskaber som ejer/selskaber skylder penge til skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :


"Skat kan sagtens anmode ES om en lukning"

Ja ligesom du og jeg kan anmode ES om en lukning. Her har SKAT ikke nogen speciel mulighed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)