Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VAT og CVR

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt der er mange tråde omkring dette, men kan ikke finde et konkret svar på netop mit problem.
Link til en tilsvarende tråd modtages gerne.

Jeg er ved at udvikle et produkt som i første omgang bliver fremstillet her i Danmark. På hobby niveau.
Det passer fint til min tanke om at drive hobbyvirksomhed. Men hvis det går hen at blive mere lønsomt at få produktet fremstillet i Kina. Er det så et MUST med CVR og VAT?
Samtidigt håber og tror jeg at det største marked for mig bliver Nordamerika. Så samme spørgsmål med henblik på dette.

Det er ikke kun et spørgsmål om økonomi, men også om udbuddet måske bliver for stor en mundfuld for min hobby-fabrikant herhjemme.

Jeg forventer ikke at tjene over de 50.000kr årligt.

På forhånd tak.

Paddle
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

http://hvordanbliverjeg.dk/hvordan-bliver-jeg-cvr-registreret-uden-moms-registrering

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil producere i Kina men forventer ikke nogen indtjening på over 50.000 DKK - det giver jo ikke rigtigt nogen mening.

Skal du importere eller eksportere skal du være importør/ ekportør godkendt hos SKAt, hvilket kræver et CVR nr.  Du skal moms registreres hvis du omsætter for mere end 50.000 DKK indenfor en 12 måneders periode, hvilket betyder at du max. må omsætte for 4.100 DKK pr. måned. Bemærk iøvrigt at der er tale om omsætning og ikke fortjeneste som du skrev.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn skriver - import (som er køb uden for EU) kræver importregistrering = kræver CVR og her vil man normalt altid også være momsregistreret . helt som Ravn forstår jeg heller ikke du kan overveje noget så relativt komplekst som import og salg hvis ikke du forventer mindst 50.000 kr i omsætning på alle 12 mdr perioder - og heller ikke rigtigt hvorfor du ikke vil have CVR?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
3 grunde til de spørgsmålstegn i stiller.
Den første er at jeg lige er gået igang med at se på mulighederne. Meget grøn.
Den anden er at de virksomheder der kom frem, alle lå i Kina. Dem der ligger i EU har ikke svaret endnu.
Den tredje er at markedet jeg tænker at prøve mit produkt af på er ret småt. Prisen for produktet er også relativt lav. Derfor den beskedne udmelding.

Så mit næste spørgsmål er så. Hvor ligger det komplicerede? Der er en god dialog og den pris de kan producere for er meget god. Så formoder at komplikationerne de ligger i selve importdelen?

Det skal siges at det er et produkt der skal laves i silikone/gummi. Prototypen er 3D printet herhjemme ved en privat. 3D print fra virksomheder er alt for dyre til at lave en forretningsmodel ud af.

Mange tak for info og hurtige svar.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)