Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man bruge konkurrentens navn i Google annoncer

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen gange sidder der en ekstern person og laver de her annoncer. Måske har den person været lidt for smart.

Start med at gribe røret og ring til indehaver eller ansvarlig direktør hos konkurrenten og bed ham stoppe.

I de fleste tilfælde kan direktøren sagtens se, at det ikke er okay og vil indstille brugen af konkurrentens navn øjeblikkeligt. Hvis ikke, så meddel ham, at det får konsekvens og send ham en mail, hvori samtalen kort ridses op og hvad der dernæst vil ske.

Herefter kan sagen tages op på et højere niveau.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 28. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Alfa Fredensborg Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores navn er flere gange blevet brug af andre lignende virksomheder. Men nu har Google helt bannet al reklame for misbrugsbehandling
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fredensborg - Hvad mener du mere præcist med: "Men nu har Google helt bannet al reklame for misbrugsbehandling" ?

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er, at det må man ikke, og det er en overtrædelse af markedsføringsloven.

Der er allerede afsagt flere domme ved de danske domstole, og de slår alle fast, at man ikke må bruge andres varemærker, herunder beskyttede firmanavne, ej heller unikke kendetegn eller slogans.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten.

Jeg stemmer lige i her også. Som folk skriver, nej så er det ikke lovligt at bruge andres fimanavne i annoncerne, med mindre der er tale om generiske terme som nævnt med "billige biler" eller, som i en sag jeg var involveret i "flotte gulve". Du kan ikke have ophavsret på generiske termer, som dem jeg lige nævnte, men selvfølgelig, hvis man begynder at smide "ApS" etc. ind så er det meget tydeligt at man prøver.

Der kan være flere grunde til at konkurrenten dukker op på den måde med den overskrift. Enten så har de med fuld overlæg lavet det som søgeord og skrevet det i annoncen rettet dertil. Der er også en mulighed at de kører dynamiske søgeannoncer og man så ikke har fået negativet "HP Iversen" ud og der er tale om en hændelig fejl, som der "bare" skal rettes op på. Ved de dynamiske søgeannoncer kan man ikke 100% styre hvad man dukker op på.

Så vidt jeg er orienteret er det faktisk ikke ulovligt at bruge konkurrenters navne som søgeord, så længe du ikke (mis)bruger deres navn i annonceteksterne. Et godt eksempel er hvis man Google "Trello", så er det ikke Trellos annonce der ligger øverst og Trellos navn står ikke nævnt i annonceteksten. Derfor ligger der en konkurrent som nr. 1, fordi de heller ikke selv kører markedsføring på deres eget navn.

Det var lige mine 2 cents :-)

Men som andre har nævnt, så grib knoglen først. I de fleste tilfælde er det en forglemmelse og ikke noget gjort i ond mening :-)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick

Tak for dit indlæg.

I det konkrete tilfælde dukker konkurrentens annoncer op, når man søger på min kundes navn, og min kundes navn står i annoncetensten. Det er
tydeligt, at navnet ikke er sat ind med søgeordsindsættelse, da min kundes navn er stavet lidt anderledes end søgeordet.

Og der skal vist mere til end en opringning i dette tilfælde. Da min kunde selv skrev til ham, meldte han tilbage, at han gerne ville give os en belæring om brug af konkurrent ane i Google Ads :)

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Andersen:

Hej Nick

Tak for dit indlæg.

I det konkrete tilfælde dukker konkurrentens annoncer op, når man søger på min kundes navn, og min kundes navn står i annoncetensten. Det er
tydeligt, at navnet ikke er sat ind med søgeordsindsættelse, da min kundes navn er stavet lidt anderledes end søgeordet.

Og der skal vist mere til end en opringning i dette tilfælde. Da min kunde selv skrev til ham, meldte han tilbage, at han gerne ville give os en belæring om brug af konkurrent ane i Google Ads :)

Hvis det er , som du siger, så ringer du til en advokat imorgen tidlig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Andersen:

I det konkrete tilfælde dukker konkurrentens annoncer op, når man søger på min kundes navn, og min kundes navn står i annoncetensten. Det er
tydeligt, at navnet ikke er sat ind med søgeordsindsættelse, da min kundes navn er stavet lidt anderledes end søgeordet.

Og der skal vist mere til end en opringning i dette tilfælde. Da min kunde selv skrev til ham, meldte han tilbage, at han gerne ville give os en belæring om brug af konkurrent ane i Google Ads :)

Det er ikke lovligt. Du er velkommen til at sende en mail til mig, hvis du har brug for en billig håndtering af sagen. Bare send mailen til info@not-allowed.dk :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Karsten Andersen:


I det konkrete tilfælde dukker konkurrentens annoncer op, når man søger på min kundes navn, og min kundes navn står i annoncetensten. Det er

tydeligt, at navnet ikke er sat ind med søgeordsindsættelse, da min kundes navn er stavet lidt anderledes end søgeordet.



Og der skal vist mere til end en opringning i dette tilfælde. Da min kunde selv skrev til ham, meldte han tilbage, at han gerne ville give os en belæring om brug af konkurrent ane i Google Ads :)



Hej Karsten.

I det der tilfælde, med den attitude, så havde jeg fundet den første advokat i telefonbogen der havde med det at gøre.
Én ting er at man gør det med fuldt overlæg både med søgeord OG annoncer, men at man så er så flabet at man mener at man kan (be)lære folk om Google Ads, så skal vedkommende bare have alle advokater i nakken!

Håber du finder ud af det :-)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du bruger en masse ressourcer på en advokat, skal du nok være opmærksom på, at retspraksis er 5-10.000 kr umildbart. Og en advokat koster hurtigt 20-30.000 kr for en sag :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)