Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det salg uden for EU, når kunde er fra Danmark, men varerne skal sendes til Island?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en privat kunde, som bor i Danmark, men vil gerne, at varerne bliver leveret til Island. Hvordan betragter vi denne ordre? Er det salg uden for EU og er fritaget for moms?

Kan vi udstede en faktura uden moms til kunden med adresse i DK, hvor vi skriver, at leveringsadressen er i Island?

Eller skal det være både fakturerings- og leveringsadresse i Island for at kunne fakturere uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo told på island der fortolder og lægger evt islands moms på så - så faktura skal være leveringsstedet som jeg ser det - og så er det levering uden for EU og uden moms - men modtager fortolder på Island med moms der

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

daiva:

Kan vi udstede en faktura uden moms til kunden med adresse i DK, hvor vi skriver, at leveringsadressen er i Island?

Eller skal det være både fakturerings- og leveringsadresse i Island for at kunne fakturere uden moms?

Det korte svar er nej det kan du ikke, for du ikke kan dokumentere at varen har forladt DK / EU. Du kan sælge med moms og refundere momsen når varen er udført fra EU på behørig vis.  Hvor stort et beløb er der tale om?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn hvad bygger du den påstand på?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Gældende regler og egen erfaring. Det siger jo lidt sig selv at man ikke kan sælge en vare til en kund i DK uden moms. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt at alle andre skal stå på mål med paragraffer og henvisninger men at du selv bare bruger en frase som erfaring og gældende regler. Så fremover når du efterlyser dokumentation for et svar henviser jeg bare til dit svar her.

Jeg er så iøvrigt ikke enig i dit svar. Det interessante er hvor varen leveres mv. og ikke hvor kunden bor. Se evt SKATs juridiske vejledning D.A.10.1.2.2.

Der vil du også kunne lære lidt om kravene til dokumentation for at en varer kan sendes ud af Danmark uden moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

så - så længe man kan dokumentere varen har forladt Danmark - må man gerne sende faktura til dansker i danmark uden moms - men hvordan klarer told på Island så indfortoldning (går ud fra der på Island som i DK skal ske en toldbehandling og at der så skal betales Islandsk moms) - Er det så den faktura sendt til Danmark som kunden nu selv afleverer til told på Island - eller er det mon så en fordel, at sætte kopi af den i plastperm på pakken?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Regning er på 17.000 dkr. + fragt (uden moms). Vi (via vores fragt firma) står for transport + udførsel. Så vi kan godt dokumenter, at varerne har forladt DK.
Jeg regner med, at transport firma skal bruge vores faktura til at lave udførelsespapir, så der vil følge faktura med varerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daiva

beklager men jeg misforstået det du skrev tidligere, derfor et forkert svar.  Så længe du bruger en speditør som laver en udførselsangivelse, og sikre transport ud af EU kan du godt skrive fakturaen uden moms til en dansk kunde.  Dog vil hele processen kræve at du moms og eksportør registreret.

Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)