Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tjene penge på sine ideer? Eller skal man blive serial iværksætter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Helt ny grøn frø på Amino.

Jeg har egen virksomhed, og er ved at opstarte endnu en virksomhed i en anden branche.

Jeg får ofte gode ideer til nye virksomheder, produkter osv. og det er jo egentlig synd, at de ligger i skuffen eller bliver i hovedet.

Men hvad gør i? For man har jo ikke nødvendigvis tiden til at opstarte 117 virksomheder.

Sælger man så en idé til virksomhed X, der evt allerede er i branchen, omkring nye produkter?

Hvad gør i?

Vh
Camilla



Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror john kan svare dig på det

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver nok mere end en ide, hvis man skal sælge noget. Og jeg vil næsten påstå, at ideer er noget, som man taler frit om i sine netværker. Der kan naturligvis være ideer, som man ikke taler åbent om.

Måske gør man sig nogle tanker om, at det ville være en god ide med en iskiosk på den og den vej, men så kan andre, som hører det, skynde sig at lave iskiosken, inden man selv får gjort det. Dog vil jeg alligevel påstå, at sådan en ide ikke kan sælges.

Det er med andre ord uklart, hvad der menes med ide.

Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan være hvad som helst.
Specielt tøj til en bestemt målgruppe i den og den stil

Altså ideer, hvor jeg selv ville overveje det - men uden selv at ha tiden? Lidt ud over "iskiosk" ideen :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Under device, den sidste idiot er ikke født endnu, kunne man måske godt finde en som ville købe en ide af dig.

Men især når du oplyser at der kunne være tale om tøj til en særlig gruppe, ville jeg undre mig meget hvis der ikke skulle fremstilles et par sæt tøj som viser din ide. Selv der kunne det blive svært. En interesseret køber kunne blot ændre lidt hist og her og fremstille tøjet som sin egen ide.

Der skal nok en have været en mere konstant produktion I gang over en periode, før du kan gøre dig forhåbninger om at sælge din ide.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéer alene skal du forvente at få ualmindeligt svært ved at sælge.

Hvis der er tale om en rigtig idé, som kan patenteres, er det muligt at lave en prototype, tage patent og så sælge projektet. Dette kan man få rådgivning til hos https://opfind.nu 

Hvis der bare er tale om en webshop med bestemte type produkter, skal du nok forvente at skulle have den mere eller mindre køreklar, før den kan sælges som projekt. Og du får næppe en fornuftig timeløn ud af det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)