Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på virksomhedsomdannelse fra I/S til Aps? Hvad kan man forvente af pris?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er medejer af en I/S virksomhed, som vi skal have omdannet til Aps med to tilhørende holdings (en til hver ejer i virksomheden).

Vi synes det er svært at få en god fornemmelse af omfanget af opgaven og derfor også hvad det koster. Vi har fået tilbudt en pris på 25.000 kr for revisor + advokat (uden advokat bliver det 16-17.000). De laver så den skattefri virksomhedsomdannelse og de to holdings. Er det en fair pris? Så vidt jeg har læst mig til, så kan det koste alt fra 5.000-15.000, så derfor undrer den høje pris mig lidt? Det skal siges vi har en ret simpelt virksomhed (ligeledes et forholdvis simpelt regnskab) med to ejere og ingen ansatte. 

Nogen der har erfaring med prisen på dette område?

På forhånd tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke der er meget urimeligt i 16-17.000 uden advokat for revisor erklæring til skattefri omdannelse. Der skal jo som jeg lige ser det en del til - Det var simpelt med EN erklæring til et ApS som drift - men så må der skulle en spaltning og skattefri aktieombytning til  - og så er det vel nærmest direkte billigt

Vent på andre - eller tag tilbud fra en mere - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for et hurtigt svar John. Synes blot jeg havde læst at prisen typisk lå mellem 5.000-15.000 kr. Men det er måske blot for en skattefri virksomhedsomdannelse fra I/S til Aps uden holding eller andet?

Det er måske en helt anden sag, når vi som to ejere også skal have hvert vores Holding tilknyttet vores driftselskab? Er det, det som du mener med en spaltning og skattefri aktieombytning?

På forhånd tak. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin A. :

Tak for et hurtigt svar John. Synes blot jeg havde læst at prisen typisk lå mellem 5.000-15.000 kr. Men det er måske blot for en skattefri virksomhedsomdannelse fra I/S til Aps uden holding eller andet?

Det er måske en helt anden sag, når vi som to ejere også skal have hvert vores Holding tilknyttet vores driftselskab? Er det, det som du mener med en spaltning og skattefri aktieombytning?

På forhånd tak. 

Nu er det jo altså ikke lige frem en standard vare du går ned og henter i Kvickly. Hvis du vil have nogle seriøse vurderinger er du nød til og med lidt info om hvilken aktivitet i beskæftiger jer med, hvordan balancen er sammensat, om i bruger VSO for blot at nævne et par af de vurderinger som skal foretages ifb. prisfastsættelsen.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Jeg er ikke så klog på området, så er ikke så bevidst om hvilke faktorer der spiller ind. Jeg forsøger. Vi sælger to produkter vi selv laver. Vores lager består kun af disse to forskellige produkter. Vi sælger kun direkte til leverandører. Vi har måske 500 salg om året. Vi laver selv måske 50 køb om året. Vi bruger VSO. Virksomheden er 4 år gammel og vi er to personer der hver ejer 50%.

Hjælper det? :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin A. :
Det er måske en helt anden sag, når vi som to ejere også skal have hvert vores Holding tilknyttet vores driftselskab? Er det, det som du mener med en spaltning og skattefri aktieombytning?
ja præcis - man kan ikke omdanne til et drift og to holding bum - det kræver hele den tur rundt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Revisor skal lave 3 erklæringer med høj grad af sikkerhed for værdierne:

- vurderingsberetning om værdi ved omdannelse fra I/S til ApS

- vurderingsberetning og åbningsbalance ved aktieombytning (stiftelse af holdingselskab)

- kreditorerklæring om kreditorernes stilling ved ophørspaltning af holding til 2 nye holdingselskaber

Desuden er der nogle særlige skattemæssige forhold ved virksomhedsomdannelse fra I/S til selskab. Så selvom en stor del af arbejdet fra revisors side kan genanvendes ved de efterfølgende erklæringer, så lyder 16-17 tkr. ikke dyrt.

Men hvis I planlægger, at det hele skal laves nu, så skal I søge SKAT om tilladelse til spaltningen, ellers risikerer I (eller revisor) en dummebøde af den meget dyre slags. Nu bliver det lidt fagnørdet, men Fusionsskattelovens § 15 a, stk. 1, 8. pkt. indeholder bestemmelse om, at reglerne om skattefri spaltning uden tilladelse ikke finder anvendelse, hvis (1) det indskydende selskab har mere end én selskabsdeltager, og (2) en eller flere af disse har været selskabsdeltager i mindre end 3 år (3) uden at have rådet over flertallet af stemmerne og (4) samtidig er eller ved spaltningen bliver selskabsdeltagere i det modtagende selskab, hvor (5) de tilsammen råder over flertallet af stemmerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Ole, Revisor "skal" vel praktisk talt kun lave 2 erklæringer med høj grad af sikkerhed. Den 3. erklæring om kreditorernes stilling kan fravælges. Den giver næppe den store mening i dette tilfælde, hvor det er holdinselskabet som skal spaltes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

men en samlet pris på 16-17.000 kr lyder ikke voldsomt hvis det er for 2 erklæringer  omdannelse til holding med spaltning og oprettelse af datterdrift - nærmest billigt i mine øjne stadigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret John. Det gav os klart et bedre overblik og derfor også lidt mere sikkerhed omkring vores valg af tilbud. Tak for det og god dag! 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)