CVR og PMV - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Oprettelse "

CVR og PMV

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 379
Tilmeldt 26. okt 16
Indlæg ialt: 129

Fra SPIRIAN
Skrevet 29-01-2019 kl. 09:57

Hej

Jeg har en PMV med et CVR nr. (vi kalder den YYY)
Nu ønsker jeg at starte et webshop, (vi kalder den ZZZ), som har en helt anden kategori end min PMV (YYY), men jeg vil også gerne have et CVR nr. på den webshop (ZZZ).

Jeg ved at man ikke kan have flere CVR nr., så helt praktisk, hvordan gør jeg. Kan jeg på den nye webshop (ZZZ) skrive det CVR nr fra PMV (YYY), og skrive at det er ejet/del af (ZZZ)?
For hvis folk tjekker CVR nr. så vil de se at navnet på webshop er og navnet på den registrerede CVR virksomhed ikke er den samme.

Endvidere ønsker jeg at oprette Stripe og Pakkelabels.dk og knytte det på webshoppen.
Disse kan jeg kun oprette med CVR, så hvilket navn skal jeg oprette dem i? Navn på virksomheden (YYY) + CVR eller Navn på Webshop (ZZZ) og CVR nr på PMV?

Jeg fører særskildt regnskab for de to virksomheder.

Håber det giver mening :-)

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.250,-

www.spirian.dk

Amino-karma 171.087
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 37.144
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 29-01-2019 kl. 11:28

www.spirian.dk:
eg har en PMV med et CVR nr. (vi kalder den YYY)
Nu ønsker jeg at starte et webshop, (vi kalder den ZZZ), som har en helt anden kategori end min PMV (YYY), men jeg vil også gerne have et CVR nr. på den webshop (ZZZ).

start med at overveje om det er spor meningsfuldt med at ville drive to ting i PMV - Du må have lidt ambitioner og så se at få momsregistret dig, det vil også virke helt mystisk med alt andet i en webshop

Du må gerne drive begge dele i samme CVR hvis du vil, og det er jo langt lettest, men du kan i momsregistreret enkeltmands også få et ekstra SE nummer og så SKAL du have hvert sit regnskab og hver sin moms. Det er samme CVR men to momsnumre - læs https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html 

Du kan ikke få ekstra SE nummer til et PMV men kom videre fra det nu og momsregistrer dig er mit råd

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed

Alt det andet er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :