Hvordan kan det bedst betale sig at prissætte sine produkter? Er det bedre at sælge noget til 16,00 kr for derefter at sætte det på tilbud til 11,80 kr ofte - eller er det bedst at sætte standard prisen til 11,80 kr? Jeg driver en mindre niche webshop. |
Prissætning
- 1
Du skriver ikke hvad du sælger, men endnu bedre ville være hvis du kan sælge det samme produkt til to forskellige priser. Decoy pricing hedder det. Det kan selvfølgelig ikke være det helt samme produkt, men kan være en simpel ændring pakket ind i guldpapir og sæt prisen højere. Det får det andet produkt til at se billigere ud. |
Så sådan som jeg forstår din besked, så mener du det er bedre at have produktet til at stå til 16,00 kr, hvor man derefter laver en pakke af fx. en lighter og et askebæger - hvor man sænker lighter prisen til 11,80 kr og det samme tilsvarende for askebægeret selvfølgelig? |
Hej Thor, Prissætning er altid en vanskelig størrelse, fordi der er mange parametre at tage højde for. Har du fx. overvejet hvor dine priser ligger ift. konkurrenterne, alt efter om du vælger 16 kr eller 11,80 kr? Mit bud vil være det er bedre at være prisførende, frem for ofte at have tilbud. I dit tilfælde vil jeg dog tænke du stadig er skarp på prisen, selv ved 16 kr., da produkterne ofte koster mere i andre webshops. Det er også farligt at sætte en for lav pris, da brugeren dermed kan tænke, at produkterne er noget værre **** pga. prisen. Så hvem siger den optimale pris ikke ligger højere end 16 kr.? Håber du kan bruge mine pointer. |